به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِدوشنبه 3 بهمن ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

بازار در مرحله پیش گشایش:

نمادهای دارای صف خرید دسینا ددام دجاوی و فاما بوده اند 71 نماد با تشکیل صف خرید کار خود را آغاز کردند هم چنین 21 نماد با ص فروش همراه بودند و در این میان می توان به نمادهای خبنیان فجوش فنرژی اشاره نمود .

نگاهی به قاب ابتدایی بازار روز دوشنبه 3 بهمن ماه 1401:

85 درصد از نمادها در ابتدای بازار معاملات مثبتی را آغاز کردند .اکثر گروه ها با افزایش تقاضا دنبال می شدند در گروه خودرو و ساخت قطعات در همان دقایق ابتدایی مشاهده شد که نماد خساپا حتی تا مرز صف خرید شدن پیش رفت ، بازار سهام بعد روزهای متعادل و منفی ابتدایی هفته جاری بالاخره با رنگ سبز آغاز بکار کرد و شاهد بهبود تقاضا از همان دقایق ابتدایی معاملات بودیم ، شاخص کل بورس با رشد 9 هزار واحدی و سایر شاخص ها با رشد چنددرصدی در همین ابتدای کار همراه بودند،نمادهای فملی و فولاد از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند، بازار با جو مثبت و رشد نمادها دنبال می شد در این میان گروه فلزات اساسی همانند روز گذشته صندوق های سهامی محصولات شیمیایی انبوه سازی حمل ونقل و انبارداری با ورود پول حقیقی  همراه بودند . به صندوق های سهامی سهام و حق تقدم ورود پول و از صندوق های درآمد ثابت خروج پول صورت گرفته بود ، 84 نماد با صف خرید و 14 نماد با صف فروش دنبال می شدند،هم چنین افزایش تقاضا  در اکثر گروه های بازار  همچون گروه های خودرو_قطعات  فلزات_اساسی املاک_مستغلات بانکی  کشاورزی_دامپروری شیمیایی دارویی پالایشی  وجود داشت.

پس از گذشت بیست دقیقه از بازار :

معاملات خرد به یک همت رسید . تعداد صف خرید ها بیش از صف های فروش و قدرت خریداران از فروشندگان پیشی گرفته بود

نیم ساعت از بازار گذشت :

با گذشت نیم ساعت از بازار مشاهده شد که  گروه فلزات_اساسی بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داد پس از آن در مرتبه ی دوم لیزینگ  و شیمیایی ها قرار گرفته بودند . ارزش_معاملات_خرد در حدود 2200 میلیارد تومان رسیده بود .

پس از گذشت 54 دقیقه از شروع بازار شاهد افزایش عرضه در گروه پالایشی بودیم .

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

60 دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات بازار در محدوده های 3000 میلیارد تومان بوده است. 360 نماد مثبت سهم و 158 نماد منفی وجود داشته است

خروج  نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت هم چنان ادامه داشته است .

یک ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

هم چنان روند خروج پول ادامه داشته است . پس از عرضه در گروه پالایشی نوبت به بانکی ها رسیده بود در گروه خودرو نیز از رشد ابتدایی نمادها در این دقایق کاسته شده بود

 پس از گذشت یک ساعت و 20 دقیقه از بازار از سهام و حق تقدم نیز خروج پول صورت گرفته بود خودرو بر مدار منفی جریان یافته بود و بیش از 260 نماد را به محدوده منفی وارد کرده است. 360 نماد مثبت نیز معاملاتی مثبت داشتند . ارزش معاملات خرد به 4 همت رسید شاخص کل هنوز مثبت بوده است و رشد آن با رشد قیمتی نمادهای فملی، فولاد، خساپا، هم چنان مثبت مانده بود با وجود آنکه عرضه در بازارشکل گرفته بود  

پس از گذشت دو ساعت از بازار :

در گروه خودرویی نماد خساپا با صف خرید 66 میلیونی و خودرو و خاور مثبت ادامه دادند .

پس از انتشار خبر شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس، مبنی بر انکه  تمام  محصولات ایران خودرو و ساپیا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد شاهد رنج سراسر منفی در بازار بودیم در ابتدا نماد خودرو صف فروش شد سپس در نماد خساپا که با نوسانات مثبت دنبال میشد رنج منفی به وجود اما پس از ان کلیت بازار منفی گشت و اکثر صنایع را منفی ساخت ، 76 نماد با صف فروش و 67 نماد با صف خرید دنبال می شدند.

در یک ساعت پایانی بازار :

تعداد صف های فروش رو به افزایش بوده است و به عدد  72 رسیده بود در مقابل نیز تعداد صف های خرید با کاهش قدرت جبهه خریداران  به عدد 65 رسیده بود .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

در ساعت  09:30 ورود حدود 86 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 36 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 خروج حدود 318 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

  تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

پس از گذشت دو ساعت و 40 دقیقه از بازار نماد خساپا مجددا مثبت گشت .

در نیم ساعت پایانی بازار :

 وضعیت فروش هیجانی در بازار کمی بهبود یافته بوده و گروه خودرویی که در ان برخی از نمادها که با عرضه ی شدید مواجه بودند تعدیل یافته و  از میزان عرضه در انان کاسته شد .

شاخص کل با رشد 2 هزار و 381 واحدی، به ارتفاع یک میلیون 655 هزار و 305 واحد رسیده بود ، شاخص هم وزن نیز در راستای رشد سایر نمادها ادامه یافت و برخلاف آنکه انتظار داشتیم نماگرها با عرضه در بازار منفی شوند مثبت به کار خود پایان دادند .   (41%) نماد ها معاملاتی مثبت و (59%) نمادها معاملاتی منفی داشتند . 

و در پایان :

برخلاف تصورات تمامی نماگرها مثبت به کار خود پایان دادند و 48 درصد نمادها معاملاتی مثبت و 52 درصد نمادها معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتند .

شاخص کل  در نهایت با رشد یک هزار و 24 واحدی به ارتفاع یک میلیون و  653 ، شاخص‌ هم وزن با رشد 0.55 درصد و شاخص فرابورس با رشد 88 واحدی را در ارتفاع 21 هزار و 351 واحد به کار خود پایان بخشیدند .

ارزش معاملات خرد بورس به 9 هزار و 220 میلیارد تومان رسید

نمادهای فملی فولاد ، بوعلی بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته بودند   

بیشترین ارزش معاملات تعلق  به گروه خودرو و قطعات و بانک بوده است و بیشترین ارزش معاملات  را نمادهای خودرو و سایپا کسب کردند .

روند ورود و خروج پول حقیقی که در ابتدا تنها به بازار سهام و حق تقدم تزریق گردیده بود در انتهای بازار مشاهده شد که نه تنها ورود پول بلکه خروج اتفاق افتاد و تنها تزریق نقدینگی به صندوق های درآمد ثابت باقی ماند .

 

به صورت خلاصه می توان گفت :

بازار که در روز گذشته در دقایق پایانی با نوسانات مثبت پایان یافت و امید را برای رشد بازار روز جاری به وجود آورد با آغاز بازار روز دوشنبه 3 بهمن ماه 1401 ، رشد نمادها را در نیمه ی ابتدایی بازار به چشم دید و حتی نماد خساپا به صف خرید رسیده بود اما پس از پشت سر گذاشتن دو ساعت ابتدایی با انتشار خبر نامه ای از شورای رقابت در جهت ممنوعیت عرضه ی دنا ، پژو و شاهین و خبراجرایی شدن مصوبه افزایش نرخ سود سپرده بانکی، بازار با فروش هیجانی مواجه گردید تا حدی که به سرعت نماد خودرو را به صف روش رساند و سپس نماد خساپا و به دنبال آن کلیت جو بازار از جمله عرضه در گروه پالایشی ، بانکی ، سرمایه گذاری ، ارتباطاتی  به وجود آمد و حتی  به گروه های غذایی رسید اما با گذشت تایم معاملاتی و بمب اخبار مشاهده شد که  این عرضه ها کمی بهبود یافت و در نهایت بازار متعادل و با شاخص های مثبت به پایان رسید . دوخبر مثبتی که برای بازار سرمایه به گوش رسید خبری از رئیس‌کل گمرک مبنی بر رونمایی شدن بسته حمایتی گمرک از هفته ی آینده و پیوستن به جمع حامیان بورس و دیگری سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه است .در روز جاری بازار سمت و سوی بسیاری به خود دید و حتی فاز ترس را در دل سهامدارن ایجاد گردید زیرا تغییر روند نمادهای بازار با اخبار روز می تواند غیر قابل پیش بینی و پرریسک به نظر برسد بازار باید ثبات خویش را بازستاند و این شرط علاوه بر ثبات در رویه ی اخبار ثبات در تصمیم گری های مجلس، صمت و شورای_رقابت و حتی سهامداران را نیز مطلبد .

 

  به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

در ادامه به اخبار جنجال برانگیزی که بازار ما را دستخوش تغییرات کرد می پردازیم :

1-قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه: دولت ۲ میلیارد دلار برای واردات خودرو پیشنهاد داده، این مبلغ دو برابر سال جاری است./سنا

2-شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس، کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد

3-هشدار بورس کالا در مورد خودروهای وارداتی/ عرضه خودروهای وارداتی در بورس منوط به ورود به کشور و صدور قبض انبار است

4-بورل: نمی‌توانیم بگوییم چون از «سپاه» خوش‌مان نمی‌آید،‌ تروریست است

5-خاندوزی : مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده/ در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم خواهد گرفت

6-واکنش فوری سازمان بورس؛ عرضه خودرو در بورس کالا دوربرگردان ندارد ، امیر مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌ها: شورای رقابت اختیار قانونی لغو عرضه خودرو در بورس کالا را ندارد/ سنا

7-وزیر اقتصاد: منتقدان عرضه خودرو در بورس‌کالا روشی کم‌هزینه‌تر و پرمنفعت‌تر پیشنهاد دهند

8-مخبر: بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شد/تسنیم

9-عضو شورای رقابت:  توقف عرضه خودرو در بورس مصوبه شورای نیست / محتوای نامه نظر شخصی است

9-قیمت ارز و طلا و سکه:  3/11/1401 ساعت 13:50

دلار_آمریکا: 44,600 تومان

یورو_اروپا: 49,000 تومان

پوند_انگلیس: 55,800 تومان

درهم_امارات: 12,420 تومان

اونس_جهانی 1,930.1 دلار

مظنه:   9,032,000 تومان

گرم_18_عیار: 2,085,000 تومان

سکه_بهار : 23,000,000 تومان

سکه_امامی : 24,700,000 تومان

نیم_سکه: 14,700,000 تومان

ربع_سکه: 9,600,000 تومان

سکه_گرمی: 5,000,000 تومان

 

جمله طلایی :

نرده بان اين جهان ما و منى است
عاقبت اين نردبان بشكستنيست
لاجرم هركس كه بالاتر نشست
استخوانش سختتر خواهد شكست
?♣️
 #مولانا
پرسود باشید 
 ✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
صندوق تثبیت حامی...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 فروردین 1403 ساعت 14:59
تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر...
توسط محمدباقر سلیمانی 26 فروردین 1403 ساعت 15:00
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54