به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز شنبه 30 اردیبهشت ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

بازار در مرحله پیش گشایش:

صف های خرید در مرحله ی پیش گشایش به صدرنشینی نمادهای پی_پاد، وبرق، گکوثر، غکورش و کوثر و در سمتی دیگر صف های فروش با صدرنشینی نمادهای حشکوه خصدرا و آبین بوده اند .

بازار سرمایه در روز شنبه 30 اردیبهشت ماه 1402:

اغاز سبز بازار سرمایه بیش از 6 هزار واحد به همراه صدرنشینی صنایع قندوشکر خودرو بیمه فلزات_اساسی بوده است ، 109 نماد با صف خرید و تنها 30 نماد با صف فروش همراه بوده اند هم چنان ورود پول به بازار سهام ادامه داشته است ، نمادهای  وبملت  شپنا وتجارت ومعادن  بیشترین تاثیر مثبت را بر  شاخص_کل داشته اند، در 15دقیقه ابتدایی بازار ارزش_معاملات_خرد در حدود بیش از 1000 میلیارد تومان بوده است  و بیش از 40 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد.

پس از گذشت نیم ساعت از بازار شاهد افزایش عرضه در کلیت آن بودیم.

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاخص کل با افت بیش از 6 هزار واحد همراه گشت  نمادهای فملی و حکشتی از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند شاخص فرابورس نیز منفی اما هم وزن با رشد تک سهم ها هم چنان مثبت ادامه داشت. ارزش_معاملات_خرد نیز از 5 همت فراتر رفته و تراز_پول_خرد_بازار منفی 250 میلیارد تومان بوده است.

نقشه ی بازار در روز جاری به صورت زیر بوده است  :

www.padash.ir

دو ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش_معاملات_خرد به بیش از 8 همت رسیده بود و هم چنان خروج پول از بازار ادامه داشته است . شاخص کل با افت بیش از16 هزار واحد همراه گشته بود . نمادهای دی کرمان ثبهساز شستا وبملت بیشترین حجم معاملات بازار را دارا بوده اند.

ورود و خروج پول :

در ساعت 09:30 خروج حدود 61 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 426 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 429 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

در دقایق پایانی بازار :

شاخص_کل  با افت بیش از22 هزار واحد رسیده و در نزدیکی 2,3 میلیون واحد قرار گرفته بود. شاخص_هموزن نیز در راستای افت سایر نماگرها  با کاهش و افت 3 هزار واحد دنیال شد و در ارتفاع 761 هزار واحد قرار گرفت ارزش_معاملات_خرد نیز بیش از 11 همت  بود و تا انتهای بازار خروج پول ادامه یافت

در پایان :

برخلاف رشد 6 هزار واحدی شاخص کل در دقایق ابتدایی ،  بازار سرمایه در نهایت شاخص کل با افت به کار خود پایان بخشید، و در نهایت با کاهش ۲۳ هزار واحدی همراه شد و به سطح ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار واحدی رسید.

www.padash.ir

نمادهای فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند  

شاخص کل هم وزن نیز امروز با کاهش ۰.۵۴ درصدی همراه گشت

ارزش معاملات خرد نیز امروز به 13480 میلیارد تومان رسید و هم چنان کاهشی بوده است .

حقیقی‌ها بیش از 800 میلیارد پول از بازار خارج کردند و شاهد فروش حقیقی ها در روز جاری بودیم .

www.padash.ir

تعداد نماد های مثبت 255 نماد و تعداد نماد های منفی 416 نماد بوده است .بیش از 60 درصد نماد ها با معاملاتی منفی به پایان رسیدند .

www.padash.ir

110 نماد با صف خرید و 93 نماد یا صف فروش همراه بوده اند.


www.padash.ir

 در صدر صنایعی که با ورود پول حقیقی دنبال میشدند سیمان و قند و شکر قرار داشته اند 

www.padash.ir

 

در صدر صنایعی که با خروج پول همراه بوده اند پالایشی ها و فلزات اساسی قرار داشته اند .در روز جاری باز هم شاهد خروج پول از صندوق های درآمد ثابت بوده ایم .

www.padash.ir

از جمله اخبار موثر بر روز جاری :


1-طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ سود در بازار بین بانکی با رشد ۰.۱۵ درصدی نسبت به آخرین نرخ به ۲۳.۷۶ درصد افزایش یافت. نرخ سود در بازار بین بانکی از ۳۰ آذر ماه به سطح ۲۱ درصدی ورود کرد و همچنان روند صعودی را تاکنون حفظ کرده است.

2-مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به ظرفیت‌های موجود این موسسه و دانش بومی در زمینه تولید محصولات و تجهیزات پتروشیمی از همکاری با هلدینگ خلیج فارس خبر داد./ایلنا

3-عرضه اولیه «زفجر» امروز انجام می‌شود

4-برنامۀ هفتم توسعه رونمایی شد

5-سازمان استاندارد عامل افزایش قیمت خودرو اعلام شد

دبیر انجمن خودروسازان: براساس تفاهمنامه سازمان استاندارد و وزارت صمت، خودروسازان باید از اول تیرماه / تمام استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات خود اعمال کنند.

در حال حاضر برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث شده تا خریداران هزینه بیشتری را در زمان تحویل خودرو پرداخت کنند. بسیاری از استانداردهای تعلیقی در کشور ما قابل استفاده نیستند، به عنوان نمونه چراغ دی‌لایت (daylight) برای شهرها و کشورهایی که مدام بارانی یا مه‌آلود هستند استفاده می‌شود که این موضوع در ایران آنچنان سنخیت ندارد.

به سازمان استاندارد اعلام کرده‌ایم اگر بخواهیم استانداردهای تعلیقی را از اول تیرماه اجرایی کنیم تولیدات جاری با اختلال روبه رو می‌شود و حتی قابل شماره‌گذاری نخواهند شد. سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد./تسنیم

6- سال‌ها ناکارآمدی باعث شد هزاران میلیارد دارایی دولت خاک بخورد/ ماجرای مولدسازی به گونه‌ای دیگر جلوه داده شد

7- با ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی؛ ارتباط الکترونیکی میان ناشران و سهامداران سرانجام اجرایی شد

8- جزئیات کسری بودجه ۷۹۴ هزار میلیاردی بودجه ۱۴۰۱

معاون سازمان برنامه و بودجه:

کسری بودجه عمومی در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۴ هزار میلیارد تومان بود، کسری هدفمندسازی حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان و تعهدات سال ۱۴۰۱ دولت به تامین اجتماعی و بانک ها هم حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، بنابراین کسری واقعی بودجه در سال گذشته، حدود ۷۹۴ هزار میلیارد تومان بود. مجموع بدهی دولت به نظام بانکی و همچنین سازمان ها، حدود ۱۱۴۴ هزار میلیارد تومان و بدهی شرکت های دولتی نیز حدود ۱۸۹۴ هزار میلیارد تومان است. همچنین بدهی دولت به صندوق توسعه ملی حدود ۷۴ میلیارد دلار است.

 

انتهای بازار به صورت خلاصه : 

www.padash.ir

 

در گزارش بالا به شرح کلی بازار سرمایه در روز جاری پرداختیم تا گزارشی دیگر بدرود.. 
پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
جمله ی طلایی :
بیرون زِ تو نیست هر آنچه در عالم است
در خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی..
#مولانا

 




بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
صندوق تثبیت حامی...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 فروردین 1403 ساعت 14:59
تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر...
توسط محمدباقر سلیمانی 26 فروردین 1403 ساعت 15:00
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54