به گزارش پاداش سرمایه بورس در روز   یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۲۴۶۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۳۴ واحد به کار خود پایان داد .

در جریان دادوستدهای روز گذشته بازار سرمایه بیش از 4میلیارد و 481میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 2هزار و 984میلیارد تومان در بیش از 256هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت .

شاخص بورس با افت 32واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 426هزار و 908واحد قرار گرفت.

و بیشترین اثر منفی بر بازار سهام به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های بانک ملت، پتروشیمی پردیس و توسعه معادن و فلزات شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و گسترش نفت و گاز پارسیان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

در ادامه به بررسی 10 خبر تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

۱- قربانزاده: سهم دولت در بلوک خودرویی‌ها حتما باید واگذار شود.


۲- سرپرست اداره نظارت سازمان بورس گفت، سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی، در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.


۳- سهام شرکت صنایع گلدیران در نماد گلدیرا، ۱۴ شهریورماه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه اولیه می‌شود.


۴- براساس گزارش بانک مرکزی، بدهی خارجی ایران در پایان تیر ماه سال جاری، به رقم ۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۹.۸ درصد کم شده است.


۵- افشای اطلاعات بااهمیت ذوب آهن اصفهان: برنده شدن شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در عملیات استخراج و فروش ماده معدنی در معدن سنگ آهن حنار واقع در استان خراسان جنوبی


۶- مقام آمریکایی: در حال بررسی پاسخ ایران هستیم.


۷- فرابورس اطلاعیه مربوط به تغییر زمان‌بندی در جلسات معاملاتی بازار‌های اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط را منتشر کرد. به طور کلی معاملات از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ۱۳ ادامه خواهد داشت.


۸- قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، بر اساس نرخ ارز ۲۶۵,۹۸۷ ریال اعلام شد.


۹- در مرداد سال جاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال سود سنواتی ناشران از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب بیش از ۳ میلیون سهامدار واریز شد.


۱۰- وزارت امور اقتصادی و دارایی طی گزارشی پیرامون وضعیت مهار رشد نقدینگی بدون افزایش نرخ سود، از کاهش ۷۰ درصد رشد خلق پول ۱۱ بانک بورسی در ۵ ماه نخست ۱۴۰۱ خبر داد.

 

در این گزارش به اخبار موثر بر گروه هایی که با توجه به اخرین اخبار امکان رشد برای آنان میسر است اشاره شده است با توجه به موارد گفته شده در گزارش بالا، روند بازار به صورت کلی ترسیم شده است و پیش بینی بازار روز دوشنبه 14 شهریورماه 1401 را همانند روز گذشته پرنوسان و متعادل  درنظر گرفته ایم و به نظر می‌رسد که اگر در شرایط کنونی و تا زمانی که ریسک‌های بازار مانند  برجام و بازار‌های جهانی تا حدودی مشخص نشوند  ،  توجه بازار به سمت  تک سهم‌ها به جای صنایع معطوف می باشد .




بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 08:42
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50