به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز چهارشنبه 10 خرداد  ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

بازار در مرحله پیش گشایش:

110 نماد با صف خرید به همراه  صدرنشینانی نمادهای عالیس،زفجر، وبرق، ثنور و زملارد و در سمتی دیگر 35 نماد با صف فروش با صدرنشینی نمادهای پی پاد گشان سصفها و حشکوه همراه بوده است .

آغاز روز چهارشنبه 10 خرداد 1402:

شاخص کل با رشد اندکی معاملات خود را آغاز نمود اما شاخص کل هم وزن منفی آغاز کرده است . 61 درصد از معاملات منفی رقم خورده است و انتقال پول از سهام و حق تقدم صورت گرفت ، پس از گذشت 10 دقیقه از بازار شاخص کل با 1 هزار واحد منفی گشت نمادهای گروه پالایشی مانند شپنا و شبندر از نمادههای موثر بر این افت بوده اند . بازار شروع متعادل اما منفی داشت. فاصله بین مشارکت حقیقی ها از خریدها و فروش ها بیش از 10 درصد بوده است. هم چنین در دقایق ابتدایی شاهد حضور 78 درصدی حقیقی ها در بخش خرید و سهم 88 درصدی آن ها از فروش ها هستیم.

نقشه ی بازار در روز جاری به صورت زیر بوده است  :

www.padash.ir

پس از گذشت یک ربع از بازار :

ارزش_معاملات_خرد در حدود بیش از 1000 میلیارد تومان بوده است  و  خروج پول از بازار ادامه داشته است عرضه در گروهایی همچون  پالایشی سرمایه_گذاری  خودرو_قطعات  بانکی  فلزات_اساسی  مشاهده میشد نمادهای  شپنا شبندر فولاد خودرو بیشترین تاثیر منفی  را بر شاخص_کل داشته اند ....

در یک ساعتی که از بازار گذشت :

شاخص کل با افت بیش از 16 هزار واحدی به 2 میلیون و 272 هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزت با کاهش بیش از 8500 واحدی همراه بوده است. ارزش معاملات هنوز هم کاهشی بوده است و به حدود 4 همت رسیده بود

هفتاد دقیقه از بازار گذشت  :

ارزش_معاملات_خرد از  4 همت عبور کرد ، ورود به صندوق های درآمد ثابت و خروج از سهام صورت گرفت . شاخص_کل با افت  18 هزار واحدی همراه و به سطح 2,270,000 واحد، بیشترین اثر منفی را از نمادهای  فولاد، فملی، شپنا، شبندر، اخابر، خودرو و وکغدیر همراه بوده است . شاخص_هموزن با افت 9 هزار واحد و شاخص_فرابورس با افت  211 واحدی همراه گشت

پس از گذشت دو ساعت از بازار :

ارزش معاملات خرد به بیش از 5 همت رسیده بود شاخص کل با افت بیش از 19 هزار واحد همراه گشته بود عرضه هم چنان در بازار ادامه داشته است صنایع غذایی  نیروگاهی صنعتی در صدر ورود پول قرار داشتند برخی نماها مانند زملارد از صفر تابلو با رنج مثبت به 5 درصد مثبت رسید. گروه بیمه و سیمانی نیز با تقاضای مناسبی همراه گشتند .

ورود و خروج پول:

در ساعت  09:30 خروج حدود 328 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 603 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 646 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

 

در پایان :

شاخص کل با افت بیش از 17 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 271 هزار واحدی به پایان رسید .نمادهای فولاد شپنا از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند .

www.padash.ir

شاخص هم وزن نیز با افت (1.08)درصدی همراه گشته بود .شاخص فرابورس نیز با افت (0.70) دردص به پایان رسید .

ارزش معاملات خرد  در پایان روز جاری به بیش از 9 همت رسیده بود .

www.padash.ir

63 درصد از معاملات منفی و 37 درصد از معاملات مثبت رقم خورد

www.padash.ir

سهم حقیقی ها از بازار در خرید 73 درصد و در فروش 83 درصد بوده است

www.padash.ir

102 نماد با صف خرید و 49 نماد با صف فروش همراه بوده اند  

www.padash.ir

 

به صورت خلاصه می توان گفت :                                 

هفته ی متعادل و کم حجمی را به پایان رساندیم با وجود مناسب نبودن جو بازار و فروش های هیجانی اما سهم های بزرگ بازار بورس تهران به حمایت های مناسبی رسیده است و در صورتی که کف اخیر از دست نرود می توانیم به روز های پایانی هفته ی آینده امیدوار باشیم هم چنان ارزش معاملات پایین است دلار و بازارهای موازی نیز با افت فیمتی همراه هستند  ، اخبار سیاسی هم چون اخبار مثبت برجامی جریان دارد  سابقه ی برجام تاثیر خود را بر گروه های خودرویی و بانکی در گذشته نشان داده است در صورت اتفاقات مثبت می توانیم این دو گروه را نیز مجددا مد نظر قرار داشته باشیم در رابطه با گروه پالایشی نیز می توان گفت با توجه به استقبال اوپک از بازگشت  نفت ایران به بازار و در صورت رفع تحریم ها می تواند آینده ی روشنی در انتظار داشته باشد .

از جمله اخبار موثر بر روز جاری : 

1-عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود درباره ایران | بعد از چندین ماه، برجام دوباره روی میز!!

 رابرت مالی، در مصاحبه‌ای با NPR گفته واشنگتن به دنبال دستیابی به یک نتیجه دیپلماتیک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است. 

«لورا روزن»، در پایگاه «دیپلماتیک» می‌نویسد: «این اظهارات که با اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ماه جاری همسو هستند بعد از چندین ماه تردید آمریکا برای ابراز تمایل به احیای دیپلماسی هسته‌ای با ایران مطرح می‌شوند.»

روزن یادآوری کرده که مقام‌های آمریکایی به مدت چندین ماه عبارت «برجام روی میز نیست» را تکرار می‌کردند./اخباربورس

2-مالیات عایدی سرمایه شامل رشد تورمی قیمت‌ها نمی‌شود

 وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد مردم اساساً مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند، اعلام کرد: هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه شدن دست سوداگران از بازار مسکن، ارز، خودرو و طلا و در واقع کوتاه کردن دست سوداگران از معیشت مردم است.

 مشمولان مالیات کسانی هستند که در مدت کوتاهی خرید و فروش و از جهش‌های قیمت کسب درآمد می کنند؛ نه از افزایش قیمتی که ناشی از تورم است.

 در حقیقت برخلاف تحلیل برخی کارشناسان و رسانه‌ها، مالیات بر عایدی سرمایه از وجود تورم و افزایش ارزش اسمی دارایی‌ها بر اثر تورم سرچشمه نمی‌گیرد بلکه مالیات بر عایدی سرمایه در این طرح، زمانی محاسبه می‌شود که تورم در آن سرمایه محاسبه و تعدیل شده باشد./ ایرنا

3-گروسی: در برخی موضوعات با ایران پیشرفت داشتیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: گزارش من در مورد وضعیت برنامه هسته ای در ایران قرار است به زودی منتشر شود. ما روی چند موضوع با ایران کار می‌کنیم و در برخی از آنها پیشرفت داریم و در برخی نه. /تسنیم

4-واردات خودروی کارکرده منتظر اعلام نظر قالیباف

سخنگوی دولت:
لایحه دوفوریت واردات خودرو، بعد از اعلام مکتوب موافقت ریاست مجلس اجرا می‌شود. 

این واردات در چارچوبی که در لایحه مشخص شده انجام می‌شود./تسنیم

 

پایان بازار به صورت خلاصه : 

www.padash.ir

 

در گزارش بالا به شرح کلی بازار سرمایه در روز جاری پرداختیم تا گزارشی دیگر بدرود.. 
پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
جمله ی طلایی :
گفت:‌ آدم تا داستان نخواند،
معنیِ زندگی را نمی‌فهمد ...
‌‌
?
✍? عباس_معروفی
 



بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50