به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز چهارشنبه 28 تیرماه 1402 به شرح زیر می باشد :

 

ابتدای بازار : 

شاخص کل با رشد بیش از 4 هزار واحدی با تاثیر از نمادهای وبملت و حکشتی همراه بوده است وشاهدخروج پول از بازار بوده ایم ،تنها برآیند 50 سهم بزرگ بازار مثبت بوده، ارزش_معاملات_خرد نیز در حدود 650 میلیارد تومان می باشد و  حدود 3 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد نمادهای  وبملت حکشتی بوعلی شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص_کل داشتند.

0428 intermoney

نمای بازار در یک ساعت ابتدایی: 

 شاخص کل با افزایش بیش از 14 هزار واحدی به 2 میلیون و 14 هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با رشد بیش از 8 هزار واحدی همراه است.

پس از گذشت دو ساعت و نیم از بازار :

مجددا شاهد افت در برخی از صنایع بوده ایم که دلیل آن را می توان اخبار مجدد در خصوص پتروشیمی ها فرض نمود  رد پیشنهاد نرخ پتروشیمی ها و اعلام باقی ماندن نرخ گاز 7000 تومانی از عوامل موثر براین افت بوده است  

ورود و خروج پول :

در ساعت 09:30خروج حدود 41 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 108 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 ورود حدود 192 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در پایان :

شاخص کل با رشد 16 هزار و 663 واحدی به ارتفاع 2,016,384 واحد رسید. نمادهای شستا"  و "حکشتی" بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند.

0428index

شاخص‌ هم وزن نیز با 1.33 درصد رشد به سطح 712 هزار و 541 واحدی رسید.

شاخص فرابورس با رشد 270 واحدی به 26 هزار و 656 واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود 5 هزار و 410 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد با کاهش به پایان رسید

0428 intermoney

حقوقی ها 80 میلیارد تومان از حقیقی ها خرید به عمل آوردند 80 درصد سهم حقیقی از خرید و 81 درصد سهم حقیقی ها از فروش بوده است  

0428 positive and negative symbols

تعداد نماد های مثبت 260 نماد و تعداد نماد های منفی 339 بودند

40 نماد با صف خرید و 51 نماد با صف فروش دنبال شدند

0428 buy and sell

 

در میان صنایع بانکی ها سردمدار خروج پول در روز جاری بوده اند

 

 اخبار مهم خودروییها :

خودرویی ها در نبود خودرو خساپا پس از آغازی مثبت در نیمه ی دوم بازار متعادل گشتند نماد خساپا وارد پروسه ی تجدید ارزیابی خواهد شد   درخصوص گزارش حسابرس توضیح داده شد: با توجه به اینکه آخرین تجدید ارزیابی شرکت سال ۹۸ بوده و تکرار تجدید ارزیابی تا ۵ سال طبق قانون مجاز نیست، در مجمع به شرکت تکلیف شد که با اخذ مجوزهای لازم و با رعایت صرفه و صلاح، شرکت این موضوع را پیگیری کند. هم چنین در انتهای مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا به دلیل زیان‌ده بودن شرکت، سودی تقسیم نشد.

 در نماد خساپا کاهش هزینه‌ (کاهش هزینه‌های مالی از طریق تأمین مالی ارزان قیمت، اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در زنجیره تأمین، ایجاد سورس‌های خرید جدید و خریدهای تجمیعی)، افزایش بهره‌وری (اصلاح بهای تمام شده فروش محصولات از طریق پیگیری تعدیل نرخ محصولات از شورای رقابت، تغییر ترکیب تولید و خروج محصولات با حاشیه زیان بالا، ورود محصولات جدید و بهبود کیفی محصولات) و اصلاح ساختار سرمایه (واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها) از راهکارهای سایپا برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.

افت قیمت پالایشی ها

در این صنعت نمادها با عرضه ی شدید همراه شدند نماد شبریز بیشترین افت را در روز جاری را داشته است مخالفت کمیسیون اقتصادی دولت با اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها موجبات افت بیشتر را به وجود آورد، طبق این خبر: نرخ گاز ۷۰۰۰ تومان باقی ماند بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: پیشنهاد اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها امروز در کمیسیون اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت که تصویب نشد.

 

همانطور که در بررسی بازار به آن اشاره کردیم عوامل موثر بر بازار سرمایه و برخی از صنایع آن ذکر گردید، عوامل رشد بازار هم چنان ادامه دارد که در مقاله ی بعدی به آن خواهیم پرداخت .

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 

جمله ی طلایی : 
تیغ بُرّان گر به دستت
داد چرخ روزگار،
هر چه می‌خواهی بِبُر
اما مَبُر نان کسی...
👤#سعدی



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52