به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز یکشنبه  8 مردادماه 1402 به شرح زیر می باشد :

در ابتدای بازار : 

شاخص کل با افت بیش از 1 هزار واحدی و با تاثیر از نمادهای حکشتی و خزامیا آغاز به کار کرد تا کنون از سهام و تمامی صندوق ها خروج پول صورت گرفته است افزایش تقاضا در صنایع  سیمانی هتل_رستوران  املاک_مستغلات مشاهده میشد. ارزش معاملات خرد در حدود 490 میلیارد تومان بوده است .

0508 marketmap 

پس از گذشت نیم ساعت از بازار :

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار واحدی به سطح ۱ میلیون و ۹۹۱ هزار واحدی رسیده است. نمادهای حکشتی و شپنا بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص و نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز در این مدت با کاهش ۰.۳۱ درصدی همراه شده است و به سطح ۷۰۹ هزار واحدی رسیده است. ارزش معاملات خرد بورس به بیش از  1000 میلیارد تومان رسید.

 پس از گذشت حدود یک ساعت از بازار:

عرضه ها در بازار شدت گرفت نماد خساپا به صف فروش رسید و بیش از 80 درصد از نمادها با معاملاتی منفی دنبال شدند . از جمله اتفاقات روز جاری فروش حقیقی ها بیش از 460 میلیارد تومان بوده است . شاخص_کل بیش از 13 هزار واحد و شاخص_هموزن بالغ بر 7 هزار واحد افت کردند.

در میانه ی بازار :

همچنان ریزش شاخص و خروج پول حقیقی از بازار ادامه دار بوده است ؛ همچنین تعداد نمادهای قرمز بیشتر از نمادهای سبز بوده است .

در یک ساعت پایانی بازار :

ارزش_معاملات_خرد حدود 4 همت  بوده است و شاهد خروج پول بیش از  800میلیارد تومانی بودیم

در نیم ساعت پایانی بازار :

نمادهای بزرگ بازار مانند خودرو و خساپا با صففروش همراه شدندو افزایش عرضه ها در بازار ادامه داشته است .

 در پایان :

شاخص کل با افت 29 هزار و 80 واحدی به ارتفاع 1,967,677 واحد رسید. نمادهای "فارس" ، "شپنا" و "شبندر" بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته اند.

شاخص‌ هم وزن نیز با 1.94 درصد کاهش  به سطح 697 هزار و 450 واحدی رسید. 

0508 index

شاخص فرابورس با کاهش 468 واحدی به 25 هزار و 962 واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان روز جاری به حدود 5 هزار و 408 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد به نسبت روز گذشته افزایشی بوده است .

 

0508 intermoney

 

حقوقی ها یک هزار و 100 میلیارد تومان از حقیقی ها خرید کردند. تعداد نماد های مثبت 124 نماد و تعداد نماد های منفی 637 بودند.

0508 symbols
  

53 نماد با صف خرید و 144 نماد با صف فروش همراه بودند .

0508 buy and sell

 

به صورت جمع بندی می توان گفت : 

روزهایی را پشت سر میگذرانیم که نوسان گرفتن از سهامداران همواره ادامه دارد، شایعه ای منتشر میشود و خودرویی ها کل بازار را صف فروش میکنند شایعه ای در روز دیگر در خصوص پتروشیمی ها منتشر میشود و بازار را بار دیگر زمین میزند هرروز تکرار این اتفاق ناخوشایند موجبات ریزش بیشتر بازار را به وجود می آورد. ما در پی حمایت دولت وجلوگیری از انتشار این اخبار دروغ هستیم ولی حمایت ها هم چنان دیده نمیشود و چشم انداز روشنی رویت نمیگردد . امروز نیز خبری دیگر در خصوص بورس کالا منتشر گردید و در پایان بازار این خبر توقف فعالیت بورس کالا تکذیب گشت ، بار دیگر اثرات منفی آن و خروج پول عظیم را از بازار دیدیم تنها نتیجه ای که این اتفاقات داشته جز ضرر و زیان سهامداران چیزی نبوده نمونه ی کوچک آن از بین رفتن  ۲۵۰۰ همتی سرمایه مردم،  صندوق های بازنشستگی و سهام عدالت در طی کمتر از سه ماه در بورس بوده است . اکنون نیز با هشدار جدیدی از انجمن فولاد در رابطه با کاهش صادرات به دلیل وضع عوارض صادراتی روبرو هستیم . 

با وجود آنکه شاخص کل هم چنان در کانال نزولی خود در حال رنج زدن است و همیشه می دانیم ذات بازار با فراز و نشیب های فراوان همراه است قطعا هر پایینی بالایی در پی دارد اما دستکاری دولت و اتفاقات، روند سهم ها را نیز دستخوش تغییرات ساخته ، بازار نیازمند آرامش و شفاف سازی و به دور از اتفاقات ناگهانی و اخبار لحظه ی آخری است. با وجود آنکه شاخص کل از کانال خارج نگشته اما استمرار روزهای پرعرضه زمینه را برای افت بیشتر بازار بورس تهران به وجود می آورد تا زمان تثبیت نشدن کف حمایتی و واکنش درست و حسابی به آن  ناحیه روزهای مثبت و کم حجم بازار سرابی بیشتر به حساب نمی آیند .شاید در این زمان ها بهترین گزینه استفاده از ابزارهاییست که کم کم اصل سرمایه ی ما را دست نخورده باقی بگذارد و سود تضمین شده را در اختیار سهامداران قرار دهد  .

 

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 

جمله ی طلایی :
 اگر فکر می‌کنید هزینه رسیدن به
اهدافتان زیاد است
پس صبر کنید تا صورت حساب تلاش نکردنتان را ببینید.!!
 #وین_دایر  
 



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52