گزارش بازار روز سه شنبه 10 مرداد 1402 بدین شرح می باشد : 

 در ابتدای بازار : 

بازار سرمایه با قابی سراسر سبز  و با تاثیر از نمادهای وبملت و شپنا آغاز به کار کرد  به سهام و صندوق های سهامی ورود پول صورت گرفت ، افزایش تقاضا در خودرویی سیمانی سرما_گذاری املاک_مستغلات پالایشی فراکابی بانکی فلزات_اساسی مشاهده میشد. شاخص کل با رشد  4016 واحدی همراه بود . ارزش_معاملات_خرد در حدود بیش از600 میلیارد تومان بوده است .

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاخص کل با افزایش بیش از 9 هزار واحدی به 1 میلیون و 983 هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با رشد بیش از 5 هزار واحدی همراه بوده است؛ در فرابورس نیز شاهد رشد 288 واحدی شاخص کل بودیم.

 

0510 marketmap

پس از گذشت دو ساعت از بازار:

 شاخص کل با رشد 12 هزار واحدی همراه گشت 66 درصد معاملات مثبت اما از تمامی صندوق ها و سهام خروج پول صورت گرفت .

در نیم ساعت پایانی : 

در نیم ساعت پایانی بازار شاهد رنج مثبت در گروه پالایشی ها بوده ایم نمادهای شپنا شبندر و شبریز به صف خرید نشستند.و تقاضا مجددا در بازار افزایش گشت . از سویی دیگر افزایش تقاضا در گروه خودرویی علی الخصوص خساپا و خودرو به وجود آمد   

در پایان :

شاخص کل با رشد 19 هزار و 760 واحدی به ارتفاع 1,993,670 واحد رسید نمادهای شپنا تاپیکو با و شبندر بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند.شاخص‌ هم وزن نیز با 0.97 درصد افزایش  به سطح 705 هزار و 928 واحدی رسید.

شاخص فرابورس با افزایش 235 واحدی به 26 هزار و 256 واحد رسید.

0510 index

ارزش معاملات بازار خرد در پایان امروز به حدود 4 هزار و 890 میلیارد تومان رسید.

0510 intermoney

حقیقی ها 110 میلیارد تومان از حقوقی ها خرید به عمل آوردند . 80 درصد سه حقیقی ها از خرید و 78 درصد سهم حقیقی ها از فروش بوده است  

0510 symbols

تعداد نماد های مثبت 534 نماد و تعداد نماد های منفی 234 بودند.

  98نماد با صف خرید و 49 نماد با صف فروش به پایان رسیدند

0510buy and sel

به صورت خلاصه می توان گفت : 

بازار سرمایه در روز جاری  مثبت به فعالیت خود پایان داد با وجود آنکه روزهای آغازین هفته ی جاری روزهای مساعدی برای بازار بورس تهران نبوده اند ، اما روزهای پایانی( به جز روز چهارشنبه به دلیل تعطیلی پیش رو) مثبت وکم حجم به پایان رسیدند بزرگان بازار علی الخصوص پالایشی ها با صف خرید و سایر بزرگان خودرویی و برخی نمادهای دیگر با معاملاتی مثبت به پایان رسیدند افزایش نرخ ارز نیز یکی از دلایل مثبت و محرک بازار بوده است ، اگر چه پیش بینی بازاری مثبت را داشته ایم اما صنعت پالایشی رشدی دور از انتظار در معاملات امروز خود به ثبت رساندند یکی از دلایل این رشدرا می توان رکورد تولید نفت ایران لحاظ نمود ، پتروشیمی ها نیز هم چنان در صف انتظار اخبار مثبت قرار دارند پور ابراهیمی در خصوص نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها گفت: این موضوع در هیئت تطبیق قرار بررسی شود و امیدواریم در نامه تطبیق شاهد  لغو مصوبه دولت در خصوص نرخ خوراک گاز  پروشیمی ها باشد احتمالا تا هفته آینده مشخص خواهد شد.  در رابطه با آینده ی بازار نیز با توجه به صحبت های اخیر گفته شده رئیس جمهور و اعلام رسمی در جهت فضای باثبات و پیش‌بینی پذیری بین فعالان بازار و اشاره به چشم انداز مناسب شاخص‌های بنیادی بازار و چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی می تواند با معاملاتی بهتر یا دست کم روزهایی با نوسانات کوتاه مدت مثبت در نظر گرفت . باشد تا روزهای پیش رو با پایبندی دولت به حمایت از بازار همراه و ادامه گردد. 

در ادامه اشاره به برخی از اتفاقات مهم : 

1-سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار "سنا" که دولت برنامه‌ای برای حمایت از بازار سرمایه با توجه به برخی تصمیمات دولت و مجلس دارد یا خیر، گفت: شاخص‌های بنیادی بازار و چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی چشم انداز مناسبی است.

2-پور ابراهیمی: حدود ۶۰۰ همت بدهی دولت به بانک ها است و اگر تادیه بشود قطعا قدرت بانک ها تقویت وام دهی آنها می شود. موضوع دیگر افزایش سرمایه بانک‌ها است. بانک های دولتی که نقش اصلی دارند دولت باید برنامه ریزی کند. امسال دوبانک سپه و ملی قرار است از طریق انتشار اوراق افزایش سرمایه بدهند. دولت ما نقدینگی ندارد اما بدون دارایی نیست اما این دارایی ها مشکل نقدینگی اش را تا به امروز حل نکرده است.

3- قیمت دلار در معاملات غیررسمی به 50 هزار تومان نزدیک شده است

4- پور ابراهیمی در خصوص نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها گفت: این موضوع در هیئت تطبیق قرار بررسی شود و امیدواریم در نامه تطبیق شاهد  لغو مصوبه دولت در خصوص نرخ خوراک گاز  پروشیمی ها باشد احتمالا تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

5- سخنگوی سازمان بورس: بورس فردا تعطیل است/ مجامع در کدال اطلاع‌رسانی کنند

6- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران: خودروسازی که تاییدیه استاندارد را برای محصول خود دریافت کرده حق ندارد خودرو را در انبار و کف کارخانه دپو کند.

7- تولید نفت ایران رکورد زد

 

جمله ی طلایی:
از روح انسان در شگفت می‌شوم. هیچ قدرتی در آسمان و زمین، چنین عظیم نیست. بی‌آنکه بدانیم، حامل قدرت مطلق در درون خویشیم؛ اما روحمان را در زیر آوار گوشت و چربی خرد می‌کنیم و می‌میریم، بی‌آنکه بدانیم چه هستیم و کارآیی‌مان چیست.
 📒 گزارش به خاک یونان
#نیکوس_کازانتزاکیس

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55