گزارش بازار روز شنبه 14 مرداد 1402 بدین شرح می باشد : 

 

در ابتدای بازار : 

آغاز بازار بورس تهران با رشد بیش از 3 هزار واحدی و با تاثیر از نمادهای شپنا و فولاد همراه بوده است هم چنین به سهام ورود پول صورت گرفت.افزایش تقاضا در گروه های خودرو  سرمایه گذاری  املاک مستغلات و پالایشی  و ارزش_معاملات_خرد بیش از700 میلیارد تومان بوده است  نمادهای  شپنا فولاد فملی شبندر بیشترین تاثیر مثبت  را بر شاخص_کل داشته اند .افزایش تقاضا در گروه پالایشی از ابتدای بازار تا گذشت نیم ساعت از بازار ادامه داشته است ، از سوی دیگر خودرویی ها نیز در در تیررش سهامداران  و بیشترین ورود پول قرار داشتند.

 

0514maketmap

 

پس از گذشت 45 دقیقه از بازار : 


 پس از پالایشی ها نوبت یه پالایشی ها رسید شاهد افزایش تقاضا در صنعت خودرویی و صف 142 میلیونی خودرو بوده ایم برای چندمین بار در یک ماه اخیر؛ شاخص کل سطح 2 میلیونی را پس گرفت و با رشد بیش از 19 هزار واحدی همراه گشت

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاخص کل با افزایش 24 هزار واحدی به 2 میلیون و 17 هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با رشد بیش از 6 هزار واحدی همراه بوده است.

در پایان :

شاخص کل با رشد 39 هزار و 384 واحدی به ارتفاع 2,033,043 واحد رسید نمادهای "فولاد" "فملی" و "شپنا" بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند.

0514 index

شاخص‌ هم وزن نیز با 1.68 درصد افزایش  به سطح 717 هزار و 775 واحدی رسید.

شاخص فرابورس با افزایش 388 واحدی به 26 هزار و 644 واحد رسید.

ارزش معاملات خرد بازار بورس در پایان امروز به حدود 6 هزار و 196 میلیارد تومان رسید.

حقیقی ها 316 میلیارد تومان از حقوقی ها خرید به عمل آوردند .

0514 symbols

تعداد نماد های مثبت 571 نماد و تعداد نماد های منفی 195 بوده است

122 نماد در روز جاری با صف خرید همراه بودند .

0514 buy and sell

 

در پایان به صورت جمع بندی می توانیم به نکاتی در خصوص بازار بپردازیم :

 

بررسی ارزش معاملات خرد :

اگر به تغییرات ارزش معاملات خرد نگاهی بیندازیم در تاریخ 8 مرداد ماه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است از سویی دیگر پس از پشت سر گذاشتن روزهای کاهشی سرانجام در روز جاری  بیشترین ارزش معاملات خرد با رسیدن به رقمی بیش از 6 هزار میلیارد تومان را شاهد بوده ایم .

 

ارزش معاملات خرد

 

بررسی ورود و انتقال پول :

برآیند ورود پول از تاریخ 10 مرداد ماه هم چنین روز جاری به سهام حق تقدم و صندوق های سهامی مثبت بوده است این نیز سیگنالی رشدی دیگر در جهت مسیر پیش روی بازار سرمایه است.

 

ورود پول

 

خروج پول از صندوق های درآمد ثابت :

برخلاف روزهای ابتدایی مرداد ماه و با افزایش ریسک در بازار که شاهد ورود پول به صندوق های درآمد ثابت بوده ایم در تاریخ های 7، 8، 10 ، و 14  مرداد ماه  این روند معکوس گردید و خروج و انتقال پول از این صندوق مشاهده گردید در زمانی که بازار نشانه های از رشد در خود می یابد پول از صندوق های درآمد ثابت خارج گشته  و به سهام و صندوق های سهامی منتقل میگردد و این اتفاق در روز های اخیر شکل گرفت.

 

media/files

 

بررسی شاخص سازهای بازار :

برآیند 50 سهم بزرگ بازار تنها در آخرین روزکاری هفت مثبت رقم خورد روز جاری نیز شاهد ورود پول به بزرگان بازار بوده ایم .

 

ورود  پول به صندوق های سهامی  :

برخلاف روزهای ایتدایی و خروج پول از این صندوق  از تاریخ 9 مرداد ماه تا کنون شاهد ورود پول به این صندوق بوده ایم و این نشانه نیز از اتفاقات مثبت روزهای اخیر بازار  سرمایه به شمار میرود . در این میان به روند ورود و خروج صندوق اهرم خواهیم پرداخت این صندوق در زمان های صعود بازار یکی از پربازده ترین و از جمله صندوق های در صدر توجه سهامداران قرار دارد . 

 

اهرم

این صندوق از ابتدای مرداد ماه با ورود پول حقیقی همراه بوده است و در روزهای پایانی با روند مثبت بازار این ورود پول افزایش یافت . اگر به بررسی تکنیکالی این نماد بپردازیم این نماد پرپتانسیل به شمار میرود و می تواند با رشدی حدود 15 درصد همراه گردد .

اهرم

بررسی شاخص کل:

شاخص کل در چند روز اخیر با نوسانات رو به رشدی همراه بوده است استمرار اخبار مثبت رشد قیمت دلار و عواملی که در گزارش بالا به آن اشاره نمودیم می تواند سیگنالی از روند پیش روی به شمار به شمار بیاید . شاخص هم چنان  مستعد رشد بیشتربه شمار میرود .از ان جایی که روند صندوق اهرم همسو با مسیر بازار پیش میرود روند شاخص کل نیز می تواند هفته ی خوبی را به پایان برساند .

 

شاخص کل

 

به صورت کلی می توان گفت : 

روز آینده روز سرنوشت سازی برای بازار به شمار میرود که می تواند مهر محکمی بر نشانه های دیده شده ی رشدی از روند پیش روی بازار را در اختیارمان قرار خواهد داد، در صورت ادامه دار بودن این شرایط و دم دستکاری و مخابره ی اخبار ناگهانی عدم موافق با ذات رشدی بازار می توانیم انتظار روندی مثبت را از آینده ی بازار داشته باشیم .  

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59