گزارش بازار روز دوشنبه 17 مرداد 1402 بدین شرح می باشد : 

ابتدای بازار : 

بازار بورس تهران روز نه چندان دلچسبی را با افت نماگرها آغاز به کار کرد ، وبملت و خودرو از نمادهای موثر بر افت شاخص کل هستند ، از تمامی صندوق ها و بازار سهام خروج پول صورت گرفته بود. افزایش عرضه در گروه های  خودرو سرمایه_گذاری پالایشی بانکی مشاهده میشد. شاخص کل با کاهش 3845 واحدی روبه گشت ارزش_معاملات_خرد بیش از 600 میلیارد تومان و  حدود 4 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج  شد، نماد ورنا به صف خرید نشست و نماد وساپا ، خگستر هم با تقاضای خوبی همراه شدند.

marketmap

 

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

ارزش_معاملات_خرد به بیش از 1 همت رسید و خروج پول از بازار ادامه داشت شاخص_کل با تاثیر از نمادهای فولاد، وبملت، فملی، خساپا، شستا، فارس و شپدیس بیش از 5 هزار واحد افت و شاخص_هموزن نیز حدود 3 هزار واحد افت و شاخص_فرابورس هم 168 واحد کاهش را تجربه کرد.

پس از گذشت یک ساعت و 50 دقیقه از بازار :

 شاهد رنج مثبت در نمادهای گروه انبوه سازی بوده ایم

در پایان :

 شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش  ۰.۶۴ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۳۷ هزار واحدی رسید. نمادهای فملی، شستا و شپدیس از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند .

شاخص کل هم وزن نیز امروز با بازدهی منفی ۰.۸۴ درصدی همراه شد و به سطح ۷۳۱ هزار واحدی رسید.

SYMBOLS

 

تعداد صف های خرید 68 نماد و تعداد صف های فروش 62 نماد بوده است . 

BUY AND SELL

ارزش معاملات خرد نیز در پایان معاملات امروز به 4430 میلیارد تومان رسید.

intermoney

 

بررسی بازار : 

به صورت جمع بندی می توان گفت :

بازار سرمایه اگرچه روزهای مثبتی را در چند روز گذشته سپری کرده است اما نتوانست روز جاری را با خود همراه و در جهت ادامه ی مسیر روند صعودی گام بردارد. شاخص کل می تواند مجددا روزهای پررنج و حتی اندکی کاهش را تا خط میدلاین کانال خویش پایین بیاید از سویی دیگر نشانه های صعود یک به یک از دست رفتند و روز جاری نتوانست با معاملاتی مثبت به پایان برسد.

با توجه به آنکه  در نیمه ی ابتدایی تابستان اکثرا معاملات کم‌نوسانی را شاهد هستیم در بازار های موازی در دلار شاهد اتفاقاتات پررشدی بودیم . افزایش سفرها در این فصل موجبات رشد نرخ دلار را به وجود می آورد شاید به همین دلیل در چند روز اخیر شاهد صف های طولانی برای خرید دلار بوده ایم . از سویی دیگر سایر بازار ها نیز روند متعادلی در پیش داشته اند با این وجود در چند روز اخیر نرخ دلار تقریبا ثابت و با نوسانات اندکی همراه بوده است. اگر بخواهیم در خصوص بازار سرمایه چیزی بگوییم محرک های بازار که از جمله تغییرات نرخ ارز می باشند می توانند موجب تحرکات مثبت بازار گردند با این وجود تنها چیزی که در بازار حس می شود انتظار است و بلاتکلیفی چند روز گذشته را با بررسی مولفه های لازم در جهت توشه ی راه بازار گذراندیم اما این بازار به ما نشان داد گشنه تر از این حرف ها بوده است و تمام توشه را یک روزه بلعید و در معاملات امروز چیزی از این آماده سازی بازار برای رشد بیشتر و به تعطیلات رفتن آن با قیمت های بالا مشاهده نگردید .  

 

جمله ی  طلایی :

در هیچ پیشامدی نباید فریاد شادی برآورد یا شکوه و زاری کرد:
زیرا همه‌چیز متغیر است و هیچ‌چیز ثابت نیست و قضاوت آدمی نیز درباره سود و زیان خویش دستخوش خطاست.
تقریبا هرکس به مناسبتی از آنچه بعد برای او بهترین واقعه بوده است شکوه کرده یا از پیشامدی که بعد سرچشمه بزرگ‌ترین رنج‌های او شده است، فریاد شادی برآورده است.

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
بازار در ناتوانی محض
توسط محمدباقر سلیمانی 17 بهمن 1402 ساعت 15:08
رشد در سایه خودرو
توسط محمدباقر سلیمانی 14 آذر 1402 ساعت 14:55