بررسی بازار :

شاخص کل بورس تهران با افت بیش از 1 هزار واحدی آغاز به کار کرد آغاز روز جاری با بهبود عرضه ها همراه بوده است خزامیا و خگستر از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند و شاهد ورود پول به بازار بوده ایم ارزش معاملات خرد در حدود بیش از 800 میلیارد تومان و  حدود 26میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد . بازار معاملات امروز با فشار عرضه در  گروه های خودرو_قطعات  سرمایه_گذاری بانکی ساختمانی  همراه بود. 

marketmap

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاخص کل با افت بیش از 5 هزار واحدی همراه گشت خروج پول از بازار ادامه یافت .

 پس از گذشت دو ساعت از بازار :

افزایش تقاضا در بازار ، با وجود افت 5 هزار واحدی شاخص اما تقاضا در برخی از صنایع علی الخصوص پالایشی ها شکل گرفت و نمادها رو به بالا حرکت کردند .

بازار روز جاری برخلاف روز گذشته معاملاتی رو به بالا را تجربه کرد با وجود آنکه عرضه وجود داشت اما صندوق اهرم مثبت به فعالیت خود ادامه میداد از سویی دیگر تعداد نمادهای مثبت در بازار رو به رشد بوده است . صنایع رایانه فلزات اساسی شیمیایی ها صندوق های سهامی قند و شکر از جمله صنایع در صدر ورود پول حقیقی بوده اند .

با گذشت سه ساعت از بازار هم چنان معاملات مثبت و ورود پول به صندوق های سهامی ادامه داشت؛ ارزش_معاملات_خرد کمتر از 3,3 همت بود و حقیقی ها در بخش خرید 81 درصد و در بخش فروش 84 درصد مشارکت داشته است .

در پایان :

با بازگشت نرخ دلار به کانال 49 تومانی شاهد بهبود تقاضا در بورس بوده ایم

شاخص کل با افت یک هزار و 713 واحدی به ارتفاع 1,987,928 واحد رسید. نمادهای "شپنا" "شتران" از نمادهای مثبت موثر بر شاخص  و نماد "خساپا" از نمادی با تاثیری منفی بر وضعیت شاخص کل بوده  است .

index

شاخص‌ هم وزن نیز با 0.29 درصد کاهش  به سطح 691 هزار و 816 واحدی  و شاخص فرابورس با کاهش 20 واحدی به 25 هزار و 752 واحد رسید .

ارزش معاملات خرد بورس در پایان امروز به حدود 4 هزار و 406 میلیارد تومان رسید.

intermoney

حقوقی ها 100 میلیارد تومان از حقیقی ها خرید به عمل آوردند. 81 درصد سهم حقیقی ها از خرید و 83 درصد سهم حقیقی ها از فروش بوده است   

تعداد نماد های مثبت 409 نماد و تعداد نماد های منفی 355 بودند.

symbols.

  63 نماد با صف خرید و 57 نماد با صف فروش همراه بود .

 buy and sell

 

از جمله اتفاقات مهم بر بازار :

می توان به انتشار حذف دلار نیمایی برای واردات گوشت قرمز اشاره نمود بر طبق این خبر ، وزارت صمت در نامه‌ ای اعلام نموده است که علاوه بر گوشت قرمز  که انواع چای نیز به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل گشت . با این وجود این خبر  ،حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز بعد از پایان یافتن تایم معاملاتی تکذیب گردید . 


قائم مقام وزیر جهادکشاورزی:

اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز منتشر شده به جد تکذیب می‌شود و هیچ گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وادراتی اتفاق نیفتاده است.

برعکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز ۲۸۵۰۰ تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده است و به طور هفتگی برنامه واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است./تسنیم

 

اما شاید بد نباشد به نمادهای مرتبط با این اتفاق بپردازیم : 

حال اگر تاثیر این خبر را بر نمادهای موثر آن در گروه کشاورزی دامپروری بررسی نماییم  می توان به نمادهای جوین سپید سیمرغ زشریف  و نماد زمگسا اشاره نمود .

نماد جوین در محدوده ی صفر تابلو در قیمت 639 هزار تومان به پایان رسید

نماد سیمرغ با حدود بیش از 1 درصد مثبت در قیمت 2759 هزار تومان به پایان رسید

نماد سپید با 1 درصد مثبت در قیمت 2735 به پایان رسید

نماد زشریف با حدود 2 درصد مثبت در قیمت 585 به پایان رسید

نماد زمگسا نیز  با بیش از 1 درصد مثبت در قیمت 3367 به پایان رسید

اگر به شاخص گروه کشاورزی نگاهی از نظر تکنیکالی بیندازیم با توجه به آن چه وجود دارد واگرایی ایجاد شده و سقف تشکیل شده بالاتر از سقف های قفلی در وضعیت بدی قرار ندارد و می تواند با رشد بیشتری همراه گردد

از سوی دیگر اگر این خبر درست میبود روزهای آینده می توانست  برای این نمادها با رشد همراه گردد . 

این وجود در نهایت این خبر تکذیب گردید .

 

در این تحلیل به بررسی نماد سپید از نظر تکنیکالی پرداخته ایم در صورت تمایل  به بررسی این نماد می توانید به این تحلیل مراجعه فرمایید . 

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
بازار در ناتوانی محض
توسط محمدباقر سلیمانی 17 بهمن 1402 ساعت 15:08
رشد در سایه خودرو
توسط محمدباقر سلیمانی 14 آذر 1402 ساعت 14:55