بررسی بازار :

بازار بورس تهران در روز گذشته با رشد بیش از 58 هزار واحدی به کار خود پایان بخشید ، از جمله اتفاقات مهم بازار می توان به رکورد بیشترین خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت اشاره نمود ، ارزش معاملات خرد نیز به بیش از دو برابر میانگین روز‌های گذشته ی خود رسید . خبر مهمی که بر بازار موثر بوده است و منتظر آن بوده ایم ،  وعده های وزیر اقتصاد بوده است مبنی بر انتشار اخبار روز گذشته براساس آن که مهدوی ابهری ، دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، به اطلاع بازاریان رساند که نتیجه جلسه مشترک وزیران صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور که در روز  چهارشنبه هفته ی گذشته برگزار گردیده موجب فرموله شدن قیمت گذاری خوراک  و گاز صنایع گشته است. با این وجود هم چنان جزئیات فرمول نرخ خوراک هنوز نهایی و قطعی نشده است .

شنیده ها: 

در روز گذشته دیدیم که این روند مثبت و رو به بالا ادامه یافت و شاید یکی دیگر از علل این روند مثبت احتمال افزایش نرخ ارز از ۲۸۵۰۰ به ۳۸ هزار تومان  بوده است . زمزمه های تغییر نرخ تسعیر ارز صنایع به نرخ مرکز مبادله ارز  شنیده میشود بر این اساس . کلیه ارز های ناشی از صادرات در مرکز مبادله عرضه خواهد شد که تا اعلام رسمی از سوی بانک مرکزی منتظر خواهیم ماند .

معاملات روز گذشته :

با وجود آنکه بر اساس پیش بینی شخصی شهریور ماه مثبتی را تا آخرین روز آن پیش بینی نمی نمایم اما نیمه ی ابتدایی مثبتی را در پیش خواهیم داشت تا ببینیم بازار چه خواهد کرد و این استمرار تا کی ادامه خواهد داد ؟ 
یکی از موارد نگران کننده ی روز گذشته دادن صف های خرید در میانه ی بازار بوده است که البته در انتهای بازار بزرگان با صف به پایان رسیدند. اگر نیم نگاهی به وضعیت تکنیکال سهم ها نیز بیندازیم اکثرا در شرایط مناسب نزدیک به خط حمایت خود یا با الگوهای بازگشتی همراه هستند و این سیگنال دیگر مثبتی است که با ارزش معاملات خرد رو به بالا همراه گشته است ، روز جاری با توجه به اتفاقات اشاره شده می تواند روندی مثبت و در صورت عرضه متعادل مثبت به پایان برسد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 08:27
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اردیبهشت 1403 ساعت 08:39