به گزارش پاداش، با توجه به  افزایش ریسک های سیاسی در هفته ای که پشت سر گذاشتم و پررنگ شدن این اخبار در اواخر هفته انتظار بر روند متعادل در بازار سهام را داریم و این در حالی است که در هفته ابتدایی آبان ماه شاهد راهی شدن گزارشات عملکرد شش ماهه میاندوره ای شرکت ها هستیم که می تواند تا حدودی از افت قیمت برخی از سهم ها در این محدوده قیمتی جلوگیری کند اما در مجموع، سایه جنگ بر سر بازار سهام سنگینی می کند و تمام تلاش بر حفظ شاخص ۲ میلیون است که می توان گزارشات را امیدی بر حفظ آن در هفته اتی دانست.

 از نظر تکنیکالی بازار سرمایه چشم امید به حمایت خط روند شاخص و اندیکاتور RSI و سطوح حمایتی فیبوناچی دارد. از طرف دیگر بازار سرمایه به انتشار گزارش فصلی و فروش ماهانه شرکت‌ها در سامانه کدال چشم دوخته‌اند تا بتوانند پرتفوی مناسبی برای فصل مجامع چیده باشند. بازار سهام در این محدوده های قیمتی همچنان ارزنده است و این قیمت‌ها فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت در بازار بورس خواهد بود.

همانطور که در سطوح بالاتر گفتیم، گزارشات فصلی شرکت ها می تواند محرک خوبی برای حرکت سهام در هفته جاری باشد. بانک ها ظاهرا صورت های مالی 6 ماهه خوبی دارند و سود سازی بالایی را به نمایش خواهند گذاشت، همین امر سبب شده تا سهام بانکی همچنان با اقبال همراه باشند. در بانک ملت گزارش بسیار خوبی را شاهد بودیم و سود سازی خوبی در 6 ماهه محقق و جهش بالایی به نسبت 6 ماهه سال قبل داشته است.

اخبار مهم بورس در روز جاری می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

1-معاون اجرایی رئیس‌جمهور: در حوزه نفت رشد تولید به ۱۹ درصد افزایش یافته و روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم و این یعنی عملا تحریم‌های نفتی را به سخره گرفته‌ایم.
۲- نرخ بهره بین بانکی در کانال ۲۳.۷ درصد/ نرخ بهره بین بانکی در هفته آخر مهر ۱۴۰۲ نسبت به هفته گذشته کاهش یافته
۳- بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از ابتدای امسال تاکنون برای واردات دارو، مواد اولیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی ۲.۸ میلیارد دلار ارز تخصیص داده که بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار دلار پرداخت شده است.
4- سیف‌الله امیری، مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: دیوان عدالت اداری عوارض صادرات مواد معدنی را که نیم درصد بود متوقف کرد و ما هم در تلاشیم که در این شرایط نامناسب بازار، عوارضی گرفته نشود
5- شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بر ضرورت تسریع در فروش بنگاه‌ها، اموال و املاک مازاد بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز تاکید کرد.
6- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور_ایران) / درصد افزایش سرمایه: ۴۵ درصد
7- حفاری به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ تعلیق می‌گردد

در روز جاری شاهد برگزاری مجامع شرکت های زیر خواهیم بود:

نیان: انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

وآیند: انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

کهمدا: تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس

دروز:  تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

افق:  تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه- تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس

شستا:  تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس

گوهران:  تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

وبصادر: انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

 

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




شوک شبانه به قیمت های...
توسط الناز جمالی 06 آبان 1402 ساعت 07:35
پیش بینی بازار/ اخبار خوش...
توسط الناز جمالی 25 مهر 1402 ساعت 07:38
روزهای خاکستری در...
توسط الناز جمالی 18 تیر 1402 ساعت 07:25
ابعاد یک خبر در گروه...
توسط الناز جمالی 17 اردیبهشت 1402 ساعت 01:12