به گزارش پاداش، در حالی به روز دوم کاری هفته رسیدیم که، در روز اول با توجه به عدم تمایل سهامدارن به خرید، تعداد فروشندگان زیادی در بازار حاضر بودند و عرضه های زیادی را داشتند و همین موضوع باعث شد تا شاهد افت 10 هزار واحدی شاخص کل باشیم. اما امروز نیز همانند دیروز در دقایق ابتدایی تقاضا افزایش یافت و باعث شد تا بر خلاف روز گذشته اکثر نمادها با مثبت کار خود را آغاز کنند .

www.padash.ir

امروز اکثر سهم ها به صورت نوسانی روز خود را به پایان رساندند و این نشان دهنده این هست که اکثر سهم ها فروشنده خاصی ندارند و اگر اتفاقی  نیوفتد می توان امیدوار بود که بازار مجدد از حالت نوسانی به حالت صعودی باز گردد .در حالی که اول صبح امروز، شاخص کل با منفی همراه بود اما در پایان بازار به رنگ سبز تغییر پیدا کرد و باعث شد تا بار دیگر این نماگر با رشد خفیفی همراه باشد .

 

www.padash.ir

در پایان روز معاملاتی شاخص کل با 112 واحد رشد نسبت به روز گذشته به 2 میلیون و 161 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با 1787 واحد رشد به محدوده 746 هزار و 446 واحد رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل را نمادهای حکشتی، فولاد، وپاسار، همراه و وغدیر داشتند و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای شپنا، وبملت، شبندر، شستا و شتران داشتند .

www.padash.ir

www.padash.ir

ارزش معاملات به 5120 میلیارد تومان رسید  و نسبت به میانگین هفتگی 21 درصد کاهش داشته است. این درحالی است که در یک هفته گذشته 896 میلیارد تومان خروج نقدینگی را از صندوق های درآمد ثابت داشته ایم .امروز نیز برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 151 میلیارد تومان همچنان ادامه داشت .

تعداد 57  نماد با ارزش نزدیک به 280 میلیارد تومان صف های خرید و تعداد 30 نماد به ارزش 227 میلیارد تومان نیز صف فروش را تشکیل دادند.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 445 میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بعد از آن گروه های خودرویی با ارزش معاملات 377 میلیارد تومان و گروه انبوه سازی با ارزش معاملات 322 میلیارد تومان قرار دارند. بر اساس ارزش بازار گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و چند رشته ای ها بیشترین سهم را از بازار از آن خود کردند.

www.padash.ir

 

بررسی گروه ها

 

گروه بانکی

 امروز در گروه بانکی به ترتیب بانک ملت با قیمت 457 تومان و حجم معاملات بیش از 65.5 میلیون برگه سهم به ارزش معاملات بیش از 30 میلیارد تومان و بانک تجارت با قیمت 231 تومان و حجم معاملات نزدیک به 79 میلیون برگه سهم با ارزش بیش از 18 میلیارد تومان و در نهایت بانک صادرات با قیمت 207 تومان و با حجم معاملات 85.6 میلیون برگه سهم و به ارزش نزدیک به 18 میلیارد تومان به را داشتند.

 گروه پتروشیمی

 دراین گروه نیز بیشترین ارزش معاملات را صنایع شیمیایی فارس داشت .این شرکت که با نماد شفارس در بازار در حالی امروز معامله شد که با رقم 240 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 183 میلیون برگه سهم و به ارزش حوالی 44 میلیارد تومان در رتبه اول قرار گرفت. بعد از آن نیز صنایع شیمیایی سینا با نماد شسینا با قیمت 484 تومان و با حجم معاملاتی 45.5 میلیون برگه سهم و با ارزش 19.6 میلیارد تومان قرار گرفت و سپس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با قیمت 2475 تومان و با حجم معاملات 7.7 میلیون برگه سهم با ارزش بیش از 19 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفتند .

 بیشترین ورود پول هوشمند به ترتیب به نمادهای کرومیت، فروس، کماسه، خاذین و فرود بود و بیشترین خروج پول نیز را نمادهای آرمان، ولتجار، فیبرا، وهنر و وسین بوده است.

 

جمله طلایی روز : 

راحتی می‌تواند اثرات مخربی در زندگی انسان داشته باشد. کسی که زیاد احساس راحتی کند از رشد، تلاش و خلاقیت باز می‌ماند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32