به گزارش پاداش، همون طور که در گزارش پیش بینی بازار نوشتیم، امروز نیز در دقایق ابتدایی عرضه بر تمام بازار زیاد بود و باعث شد تا تمامی گروه ها، در اکثر نمادهای معاملاتی در منفی معامله شوند.گروه انبوه سازی املاک و مستغلات که در روزهای گذشته با تقاضا همراه بودند، اما امروز در دقایق ابتدایی این گروه اکثر نمادها در منفی کار خود را شروع کردند. در این بازار بی رمق و کم حجم فقط تک سهم ها بودند که در مثبت های بالا و حتی در صف خرید معاملات خود را به پایان رساندند.

با توجه به آخرین روز معاملاتی و ریسک سیستماتیک و سیاسی آخر هفته، امروز نیز عرضه های زیادی را در بازار شاهد بودیم، به طوری که در پایان روز معاملاتی شاخص کل با افت 3174 رو به رو شد و در محدوده 2 میلیون و 158 هزار واحد قرار گرفت تا این نماگر در مدار منفی به استقبال تعطیلات اخر هفته برود. البته این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که به دلیل تعطیلی روز یکشنبه، سهامداران ریسک نکردند و باعث شد تا 158 میلیارد تومان خروج پول از بازار سهام داشته باشیم .

امروز بیشترین ورود پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و بیشترین خروج پول حقیقی نیز به گروه خودرو و قطعات تعلق داشت .

www.padash.ir

 

در روزی که شاخص کل منفی بود، بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل را نمادهای وبملت، رانفور، وصندوق، وپاسار و ذوب و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای شپنا، شتران، کچاد، شبندر و خودرو داشتند.

www.padash.ir

 

ارزش معاملات امروز به 4632 میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین هفتگی 17 درصد کاهش داشته است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی به ارزش 1166 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی با ثبت رقم 107 میلیارد تومان همچنان ادامه داشت.

ارزش صف‌های خرید به 187 میلیارد تومان و همچنین ارزش صف‌های فروش هم 249 میلیارد تومان رسید .

 

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 391 میلیارد تومان  به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌ خودرویی با ارزش معاملات 353 میلیارد تومان و فلزات اساسی با ارزش معاملات 344 میلیارد تومان قرار دارند.

www.padash.ir

بررسی گروه های معاملاتی

 

گروه پالایشی

در جریان معاملات امروز این گروه، نماد شپنا با قیمت 857 تومان و با حجم معاملات بیش از 40 میلیون برگه سهم به ارزش 34.5 میلیارد تومان در رتبه اول گروه پالایشی مواجه شد.

 در رتبه بعدی شرکت پالایش نفت تهران با نماد شتران قرار دارد که با قیمت 436 تومان و با حجم معاملاتی 65.5 میلیون برگه سهم و به ارزش 28 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

اما سومین نماد معاملاتی نیز شرکت پالایش نفت بتدرعباس بود که با قیمت 994 تومان و با حجم معاملاتی بیش از 21 میلیون و به ارزش نزدیک به 21 میلیارد تومان داد و ستد شد.

 

گروه بانکی

 

یکی دیگر از گروه هایی که به آن می پردازیم، گروه بانکی است. در این گروه، بانک ملت با قیمت 456 تومان و با حجم معاملات بیش از 85 میلیون برگه سهم، به ارزش نزدیک به 39 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

دومین بانک نیز تجارت بود که به قیمت 230 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 90 میلیون برگه سهم و با ارزش معاملات 20.6 میلیارد تومان داد و ستد شد.

سومین بانک، آینده بود که در مدار منفی  معامله شد. امروز این نماد با قیمت 1400 تومان و با حجم 10.7 میلیون برگه سهم و به ارزش 15 میلیارد تومان بین سهامداران دست به دست شد.

 

جمله طلایی : 
 

در دنیای پر از تغییر ما، تنها راهی که مطمئنا منجر به شکست خواهد شد، ریسک نکردن است.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32