به گزارش پاداش، بازار دیروز در شرایطی کار خود را به اتمام رساند که اکثر نمادهای کوچک در منفی یا صف فروش کار خود را به پایان رساندند اما نمادهای شاخص ساز اکثرا در مثبت بودند و به همین علت باعث شدند تا شاخص کل با رشدی نسبی به کار خود پایان داد. روز گذشته این نماگر با بیش از 2500 واحد رشد به دو میلیون و 156 هزار واحد رسید این در حالی بود که شاخص هم وزن با 1000 واحد کاهش به 758 هزار و 570 واحد رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

  1. مرکز آمار ایران: طی آذرماه امسال تورم ماهانه مسکن ۴.۴ درصد، تورم نقطه به نقطه ۱۱.۲ درصد و تورم سالانه مسکن در شهر تهران ۰.۶ درصد کاهش داشته است.
     
  2. افزایش سرمایه ۱۰ درصدی شسینا از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  3. دستورالعمل جدید بازار خودرو ابلاغ شد: بر اساس این دستورالعمل، مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود و به وزارت صمت اعلام می‌گردد.
     
  4. مطابق ابلاغیه جدید بورس کالا، تا اطلاع ثانوی، فقط شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده ورق فولادی مجاز به خرید اسلب از تالار معاملاتی بورس کالا خواهند بود.
     
  5. افزایش سرمایه ۱۹۵ درصدی فخاس از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  6. سهام « تپسی » عرضه عمده می‌شود/ بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، ۲.۹۵ درصد از سهام شرکت پیشگامان فن اوری و دانش آرامیس در نماد تپسی در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه به صورت عمده عرضه می‌شود.
     
  7. راهبران سرمایه کویر بیش از ۱ م سهم دیگر از خکاوه را نیز خریداری کرد. این شرکت مالک بیش از ۲ درصد خکاوه است.
     
  8. در سه روز کاری اخیر مجددا کاوشگران بازار سرمایه در حال حمایت و خرید زکشت است و بیش از ۵۷۰ هزار سهم دیگر نیز خریداری کرد.
     
  9. علاوه بر آنکه یک حقیقی جدید درصدی کسرام شد اکثر سهامداران درصدی نیز روز گذشته حامی و خریدار سهم بودند.
     
  10. تدبیر انتخاب فردا که به تازگی درصدی بهین‌رو شده است نزدیک به ۱.۵ واحد دیگر از این صندوق را خریداری کرد.
     

 

پیش بینی بازار

 

در حال حاضر بازار انرژی لازم برای حرکت رو به جلو یا افت زیاد ندارد و چندین روز می باشد که شاهد روندی نوسانی هستیم. در صورتی اتفاق خاصی نیز رخ ندهد امروز نیز می تواند مانند روزهای گذشته و با توجه به اینکه روز آخر هفته معمولا با ریسک سیستماتیک همراه است به  صورت نوسانی باشد و شاخص با رشد یا افت خاصی مواجه نشود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19