به گزارش پاداش، بازار امروز همانطور که انتظار داشتیم تحت تاثیر معاملات روز چهارشنبه پر عرضه شروع شد اما زمانی که انتظار میرفت با تقاضای نسبی همراه شود به یکباره با فروش سنگینی مواجه شد و اکثر نمادهای معاملاتی به سمت منفی شدن و حتی صف فروش پیش رفتند. دلیل این موضوع مخابره شدن خبر پالایشی ها بود که باعث عرضه سنگین در بازار شد.

 

www.padash.ir

امروز شاخص کل در حالیکه تا 1450 واحد مثبت را به خود دیده بود اما به یکباره با عرضه های سنگینی که در نمادهای مختلف صورت گرفت باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی در منفی بالا و حتی صف فروش برسند. این نماگر امروز با 19033 واحد کاهش به 2 میلیون و 167 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با تاثیر از شاخص کل با نزدیک به 8000 واحد افت به 754 هزار واحد رسید. ارزش صف‌های خرید 95 میلیارد تومان است که کاهش 82 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان داد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 239 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 893 میلیارد تومان قرار گرفت. ارزش معاملات خرد عدد 6329 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی افزایش داشته است.

www.padash.ir

امروز بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای ونوین، سآبیک، خاهن،سصوفی و تملت را بر شاخص کل داشتند و بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر نمادهای  تاپیکو، شستا، شتران، شبندر و رمپنا گذاشتند.

www.padash.ir

امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم 679 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

 

گروه های معاملاتی

  بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 358 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات 294 میلیارد تومان و فلزات اساسی با ارزش معاملات 291 میلیارد تومان قرار دارند

www.padash.ir

 

بررسی گروه های معاملاتی

امروز قصد داریم دو گروه پالایشی و فلزات اساسی را مورد بررسی قرار دهیم .

 

در حالی که بازار به صورت متعادل در حال سپری شدن بود، به یکباره با نامه ای که برای گروه پالایشی منتشر شد، باعث فروش سنگین در تمام بازار شد. در این گروه پالایش نفت تهران با نماد شتران با قیمت 413 تومان و با حجم معاملاتی 124.6 میلیون برگه سهم و با ارزش معاملات 51.5 میلیارد تومان به صف فروش سنگین نشست و معامله شد. دومین شرکت در این گروه پالایش نفت بندرعباس بود که با قیمت 996 تومان و با حجم معاملاتی 45.8 میلیون برگه سهم و به ارزش 45.6 میلیارد تومان داد و ستد شد و د نهایت نیز پالایش نفت لاوان با نماد شاوان با قیمت 2005 تومان و با حجم معاملاتی 8.38 میلیون برگه سهم و به ارزش 16.8 میلیارد تومان معامله گردید. هر سه سهم مورد بررسی قرار گرفته در صف فروش سنگین بودند.

 

دومین گروه نیز که فلزات اساسی هستند تحت تاثیر پتروشیمی ها قرارگرفتند و اکثر نمادهای معاملاتی در منفی به کار خود پایان دادند. در این گروه ملی صنایع مس ایران با نماد فملی با قیمت 743 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 98 میلیون برگه سهم و به ارزش 72.6 میلیارد تومان معامله گردید و رتبه دوم نیز فولاد مبارکه اصفهان با قیمت 624 تومان و با حجم معاملاتی 102 میلیون برگه سهم و با ارزش 63.7 میلیارد تومان قرار داشت و در نهایت ذوب آهن اصفهان با قیمت 420 تومان و با حجم معاملاتی 91 میلیون برگه سهم و با ارزش معاملات 38.2 میلیارد تومان داد و ستد شد. نکته ای که وجود دارد این است که تمامی نمادهای مورد بررسی قرار گرفته در منفی به کار خود پایان دادند.

 

سخن طلایی : 

"می دانید چگونه باید ترس را محدود کرد؟ تنها راه مقابله با ترس روبه روشدن با آن است اگر ترس به زندگی تان سایه انداخته به سراغش بروید روبرویش بایستید و به آن حمله ور شوید."

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32