به گزارش پاداش، بازار در اخرین روز هفته گذشته در حالی به پایان رسید که شاخص کل با 3500 واحد رشد به 2 میلیون و 123 هزار واحد رسید. این در حالی بود که در هفته گذشته شاخص کل با افت چشمگیر 2.86 درصدی رو به رو شده بود و اکثر نمادهای معاملاتی کوچک و بزرگ با کاهش قیمت زیادی مواجه شده بودند و شاخص هم وزن نیز با 4.5 درصد افت نسبت به هفته قبل تر به حوالی 728 هزار واحد رسید.

در بازار هفته گذشته بیش از 3200 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد که بنظر می رسید به سمت بازارهای دیگر سرازیر شده است .

 

اخبار بورسی

 

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس: تامین مالی به روش سنتی دیگر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت‌ها باشد، در همین راستا باید برای تسریع در فرآیند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها از ابزارهای نوین بازار سرمایه بهره بگیریم.

کارشناس بازار سرمایه: تجدید ارزیابی دارایی‌ها اطلاعات شفاف و قابل توجهی را در خصوص عملکرد ناشران در اختیار نهادهای نظارتی و سرمایه‌گذاران (حقیقی و حقوقی) قرار می‌دهد.

ثروت سازان جوان که به تازگی سیت هیات مدیره در تمحرکه گرفته است به جمع درصدی‌های این سهم اضافه شد‌.

سرمایه‌گذاری تامین آتیه مسکن همچنان خریدار چدن است. این شرکت در ۴ روز ۸ م سهم چدن را خرید و تعداد سهامش را به بیش از ۵۴۴ میلیون سهم رساند‌.

آروین تجارت در دو روز کاری اخیر ۱۳ میلیون غنوش خریداری کرد و تعداد سهامش را به ۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار رساند.

 

پیش بینی بازار

پیش بینی می شود با توجه به خروج سنگین پول حقیقی و همچنین افت زیادی که در هفته گذشته بازار سرمایه داشت، اولین روز کاری هفته دوم بهمن ماه بازاری متعادل پیش رو داشته باشیم و خروج سرمایه تا حدودی همچنان ادامه داشته باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19