به گزارش پاداش، در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با 0.08 درصد معادل با 1700 واحد کاهش به ارتفاع 2 میلیون و 98 هزار واحد رسید. در معاملات روز گذشته بر خلاف شاخص کل، این شاخص هم وزن بود که سبز ماند و با 1455 واحد رشد به 738 هزار واحد رسید و این نشان از اقبال بازار بر روی نمادهای متوسط و کوچک بازار داشت.

 

اخبار بورسی

  1. ادغام شرکت‌ها در بانک ایران زمین: بانک ایران زمین از ادغام و انحلال چند شرکت زیر مجموعه خبر داد.
     
  2. فرابورس از پذیره نویسی اوراق مرابحه اروند پیشرو خبر داد: بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت اروند پیشرو از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه آغاز و به مدت سه روز کاری ادامه خواهد داشت.
     
  3. «وشستان» درج شد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان (سهامی عام)، با نماد " وشستان " در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
     
  4. مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه به مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد و اعتبار خرید کالا از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و طرح اشاره شده از فردا اجرا می‌شود.
     
  5. با خرید ۷۰ درصد سهام تپسی به ارزش نهایی ۲.۱ هزار میلیارد تومان در تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن، از این پس هلدینگ گلرنگ مالک اصلی یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های کشور خواهد بود.
     
  6. افزایش سرمایه ۱۵ درصدی شنفت از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  7. افزایش سرمایه ۹۲ درصدی بشهاب از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  8. «وزمین» و دریافت مجوز تأسیس صندوق‌های سرمایه گذاری املاک و زمین: بانک ایران زمین از دریافت مجوز تأسیس صندوق‌های سرمایه گذاری املاک و زمین از بانک مرکزی خبر داد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به عملکرد دیروز بازار و همچنین نبود پول در بازار و جو رکودی حاکم در بازار که همین امر باعث شده است اجازه رشد به بازار ندهد پیش بینی می شود که امروز نیز همانند روز گذشته بازاری کم حجم  و بی رمق را در پیش داشته باشیم. این در حالی است که شاخص کل نتوانست کانال 2.1 میلیون را حفظ کند و این موضوع سیگنال منفی برای معامله گران و سهامداران می باشد.




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19