به گزارش پاداش، در معاملات روز میانی اسفند ماه شاهد رشد بیش از 1.5 درصدی نماگر کل، معادل بیش از 32 هزار واحد بودیم . شاخص کل دیروز با روند صعودی که داشت به 2 میلیون و 172 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز که نشان دهنده روند عمومی قیمت های کوچک و متوسط شرکت ها می باشد دیروز با رشدی نزدیک به 4 هزار واحد رو به رو شد و به 739 هزار و 756 واحد رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

  1. انعقاد قرارداد مهم در «کیسون»: شرکت کیسون از انعقاد قرارداد با اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با موضوع اجرای فاز اول خطوط نفتی بندر شهید بهشتی چابهار به مبلغ ۵,۲۳۴,۹۳۰ میلیون ریال خبر داد.
     
  2. «رمپنا» سهام عرضه می‌کند: شرکت گروه مپنا اعلام داشت ۵ درصد از سهام شرکت گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا (واحد تجاری فرعی شرکت گروه مپنا) به تعداد ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم و با قیمت پایه فروش کل سهام عرضه شده به مبلغ ۲۴.۰۰۰ میلیارد ریال (قیمت پایه هرسهم ۲۴.۰۰۰ ریال) به فروش می‌رود.
     
  3. دومین جلسه حراج سکه طلا در امروز چهارشنبه مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، برگزار خواهد شد.

     
  4. واگذاری پرسپولیس به وزارت کار تایید شد: وزیر کار: طبق آخرین تصمیمات، موضوع واگذاری پرسپولیس به ما مطرح شده و صندوق‌های وزارتخانه از پرسپولیس حمایت خواهند کرد.
     
  5. افزایش سرمایه ۷۵ درصدی غگلستا از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  6. ورود پول سنگین به نماد‌های پالایشی: حقیقی‌ها حدود ۴۰۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند که بخش عمده این پول رقمی بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان به پالایشی‌ها تزریق شد.
     
  7. تجارت خارجی ایران طی ۱۰ ماهه امسال ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است و این میزان نسبت به ۱۰ ماهه پارسال ۲.۴ درصد رشد کرده و تراز هم ۱۷ درصد مثبت است.
     
  8. مصوبه اخذ مالیات از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی لغو شد.

 

پیش بینی بازار

پس از اینکه در روز گذشته کمی فشار تقاضا کاهش یافت این انتظار وجود داشت که بازار به صورت متعادل به کار خود ادامه دهد اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت شاخص کل با 32 هزار واحد افزایش رو به رو شد. به نظر میرسد با توجه به معاملاتی که در چند روز گذشته شاهد آن بوده ایم، در روز جاری بورس متعادل و مثبت باشد و در صورت  مخابره شدن خبرهای خوب به بازار باز هم شاهد ادامه دار بودن روند صعودی بازار باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19