به گزاش پاداش، در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته، شاخص کل با توجه به معاملاتی انجام گرفت با افت 0.3 درصدی معادل 6475 واحد همراه شد و به ارتفاع 2 میلیون و 165 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن هم به تبعیت از نماگر اصلی با 1113 واحد کاهش به 738 هزار واحد رسید. فولاد ، میدکو ، شستا ، شتران نمادهایی که در روزهای گذشته تلاش می کردند تاثیر مثبتی را بر روی شاخص کل داشته باشند در آخرین روز کاری هفته گذشته درجهت عکس عمل کردند و بازار را و شاخص کل را نزولی به پایان رساندند.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

  1. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: براساس برنامه هفتم توسعه مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.
     
  2. در جلسه‌ای با حضور مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، دبیر کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران و تعدادی از بازارگردان فعال بازار سهام فعالیت بازارگردان‌ها در بورس تهران و فرابورس مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.
     
  3. بانک تجارت تصمیم به فروش «فولاد» گرفت: بانک تجارت ۱.۸۴ درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به فروش می‌رساند.
     
  4. مهم برای کلیت بازار: نرخ سود اخزا در تعداد قابل توجهی از قرارداد‌ها به بالای ۳۲ درصد رسید!
     
  5. شیران به مجمع عمومی میرود: جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۰۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸  برگزار میگردد.
     
  6. مجمع عمومی فوق‌العاده حکشتی که قرار بود روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ برگزار گردد، در تاریخ مذکور برگزار نمی‌گردد و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات به مجامع بعدی موکول گردید.
     
  7. پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت صنایع خودروسازی ایلیا (سهامی خاص): تاریخ پذیره‌نویسی: از شنبه ۱۹ اسفندماه به‌مدت ۳ روز کاری با نماد معاملاتی ایلیا
     
  8. عرضه اولیه دیگری در راه هست: درج شرکت تولیدی برنا باطری (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس ایران با نماد معاملاتی خبرنا

 

پیش بینی بازار

در این چند هفته بازار با تغییرات حجم و ارزش معاملات به شکل قابل ملموسی نسبت به گذشته تغییر کرده است. در هفته گذشته نیز شاخص کل در روزهای مختلف با رشد خوبی همراه شد و در مجموع شاهد ورود پول به بازار بوده ایم.

با توجه به معاملاتی که در روز چهارشنبه انجام گرفت پیش بینی می شود که امروز بازار به صورت متعادل کار خود را پیش ببرد ولی همچنان گارشناسان بازار معتقد هستند که بازار  به روند صعودی خود همچنان ادامه خواهد داد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19