به گزارش پاداش، در حالی به استقبال آخرین روز معاملاتی سال 1402 می رویم که در روز گذشته شاخص کل روندی صعودی را ثبت نمود. نماگر کل دیروز با حوالی 12 هزار واحد رشد کرد و شاخص هم وزن نیز با 3584 واحد در ارتفاع 733 هزار واحد ایستاد. کارشناسان معتقد هستند که هر چقدر در این محدوده ها حجم های بیش دست به دست شود، چشم انداز روشن تری را می توان برای سهامداران متصور بود.

در روز گذشته در نیم ساعت پایانی عرضه های حقوقی باعث شد تا بازار مانع از خرید برخی نمادهای شاخص شود این در حالی می باشد که روز یکشنبه سهامداران توانستند تا رنج مثبت  خریداران دو خودروساز بزرگ را مشاهده کنند.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

۱- بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور به ارزش ۱۳ میلیارد دلار امضا شد: بر اساس این قرارداد ۴۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید این میادین افزوده خواهد شد که عایدی آن سالانه برابر با ۱۵ میلیارد دلار است.

۲- ادامه تولید محصول پارس در بهار ۱۴۰۳: ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای، از امکان ادامه تولید محصول پارس در بهار سال آینده خبر داد.

۳- شرکت تولید انرژی برق شمس پاسارگاد، مهمان جدید فرابورس: فرابورس بیان داشت شرکت تولید انرژی برق شمس پاسارگاد (سهامی عام) با نماد «شمس» پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۲۷ بعنوان سیصد و هجدهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج گردید.

۴- کانی کربن طبس درج شد: بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، شرکت کانی کربن طبس بیان داشت در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

۵- سرمایه‌گذاری سلیم با نماد سلیم، در بازار دوم فرابورس درج شد: سرمایه گذاری سلیم سهامدار درصدی قثابت، خاور، خچرخش، وگستر و. میباشد.

۶- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: قیمت برخی کارخانه‌ها طی یک ماه گذشته افزایش داشته است.

۷-پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک شهر/ درصد افزایش سرمایه: ۲,۵۳۲ درصد

 

پیش بینی بازار

در راستای پیش بینی بازار در آخرین روز معاملاتی سال 1402 به نظر می رسد که با توجه به تعطیلات پیش رو، حجم و ارزش معاملات تغییر خاصی نداشته باشد. با توجه به اینکه این بار تجدید ارزیابی به سمت بانک صادرات رفته است و با افزایش سرمایه 457 درصدی رو به رو شده است بنظر می رسد تمایل خریداران به نمادهای بانکی در روز جاری نیز بیشتر باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19