به گزارش پاداش، در شرایطی به مصاف آخرین روز معاملات هفته می رویم که در بازار همچنان موضوع ریسک های سیستماتیک و همچنین دلار نیمایی بسیار داغ می باشد و هنوز سهامداران نتوانستند تصمیمی برای خرید یا فروش خودشان در معاملات بورس بگیرند. در حالی که موضوع دلار نیمایی همچنان داغ است و گفته می شود قرار است در روزهای پایانی هفته تصمیمات جدید اتخاذ شود.  بازار دیروز با توجه به تقویت احتمال پاسخ اسرائیل به ایران و همچنین ترس از بازگشت دامنه نوسانات به حالت عادی با عرضه های زیادی همراه شد و همین امر باعث شد تا نماگر اصلی تالار شیشه ای با حوالی 5 هزار واحد کاهش به سطح 2 میلیون و 202 هزار واحد قرار گیرد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- کسعدی افزایش ۱۵ درصد نرخ فروش محصولات

۲- سخنگوی ارتش اسرائیل: پاسخ ندادن به حمله ایران غیرممکن است و در مکان و زمان مناسب اقدام خواهیم کرد.

۳- با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس: طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر تمدید شد.

۴- تغییر در شورای عالی بورس: حامد سلطانی نژاد به عنوان نماینده کانون‌ها به شورای عالی بورس معرفی شد

۵- خریداران ارز مشمول مالیات خواهند شد/ معاون اداره سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی: با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه حکمرانی ریال، از آنجا که یک طرف معاملات در بازار ارز به تراکنش‌های ریالی ختم می‌شود، احتمال قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی بسیار بالا خواهد بود.

۶- پیزد و رشد نرخ: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی این شرکت نرخ فروش انواع تایر‌های دوچرخه و موتورسیکلت به میزان ۳۳ درصد و انواع تیوب دوچرخه و موتورسیکلت به میزان ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.

۷- صمد حسن‌زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران: صحبت‌هایی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده با آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد انجام شده است.

۸- همراه اول مذاکره با دیجی‌کالا را تایید کرد: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال، مذاکره با دیجی‌کالا برای سرمایه‌گذاری را تایید و اعلام کرده هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

۹- تصویب افزایش سرمایه سنگین «زملارد» در مجمع: افزایش سرمایه ۱۶۵۲درصدی زملارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبقه زمین به تصویب مجمع رسید.

۱۰- هفته آینده جلسه مجلس در خصوص سیاست‌های ارزی

۱۱- رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است

۱۲- توریل به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ تعلیق می‌گردد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به اینکه معمولا در روزهای آخر هفته، ریسک های سیستماتیک وجود دارد و همچنین با تمدید یک روزه دامنه نوسان، به نظر می رسد همچنان با خروج سرمایه از بازار روبه رو شویم در صورت عدم حمایت از بازار، همچنان شاهد ریزش بازار باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32