به گزارش پاداش، در حالی به استقبال معاملات روز جاری می رویم که نماگر اصلی تالار شیشه ای برای ششمین روز متوالی بود که با ریزش همراه شد و اکثر نمادهای معاملاتی در منفی و حتی صف فروش به کار خود پایان دادند. این در حالیست که بازار نشان می دهد که همچنان عزم جدی ای برای رشد ندارد و همچنان باید روند فرسایشی را دنبال کنیم. روز گذشته ارزش معاملات کمتر از 4 هزار میلیارد تومان بود و شاخص کل نیز با افتی 20 هزار واحدی همراه شد و به سطح 2 میلیون و 239 هزار واحد رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- شفاف سازی در ثفارس و افزایش سرمایه: افزایش سرمایه از محل سود انباشته در جلسه هیئت مدیره مطرح و پس از بحث و بررسی به تصویب هیئت مدیره محترم رسید و مقرر شد مراحل انجام کار طبق روال قانونی صورت پذیرد.

۲- بر اساس اصلاحیه مصوبه هیات وزیران برنج و روغن به فهرست کالا‌های مشمول دریافت ارز_ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

۳- صکوک مرابحه جدید در بورس تهران درج شد: بر اساس اطلاعیه شرکت بورس تهران، اوراق صکوک مرابحه شرکت ایران دارو (سهامی عام) به مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد ریال، با نرخ سود سالانه اوراق ۲۳ درصد، بابت تأمین بخشی از سرمایه در گردش به منظور خرید مواد اولیه مورد نیاز، با نماد "صدیران ۷۲" در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس تهران درج شد.

۴- توقف بخشی از تولید در «خراسان»: شرکت پتروشیمی خراسان بیان داشت واحد کریستال ملامین از ساعت ۵:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۲.۱۷ به دلیل لزوم انجام تعمیرات از مدار تولید خارج گردید.

۵- حمید پاداش، معاون هماهنگی و نظارت و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور: سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه انجام شده است؛ اما کافی نیست و باید افزایش یابد.

۶- احضار ۴۰ متهم معاملات مشکوک بورس به دستگاه قضا

۷- صادرات نخستین محموله تخم مرغ به روسیه در هفته آینده: رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ از صادرات نخستین محموله تخم مرغ به روسیه در هفته آینده خبر داد و گفت: امسال صادرات ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن تخم مرغ هدف گذاری شده است.

۸- امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد

۹- افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی حفاری از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که در بازار شاهد هستیم، همچنان باید شاهد روندی نزولی و فرسایشی را در بازار باشیم. این در حالیست که بازار در حال حاضر حال خوبی ندارد و همچنان فروشندگان مجبور هستند روز به روز با قیمت پایین تری نسبت به روز قبل سهام خود را برای فروش عرضه کنند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 08:27
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26