به گزارش پاداش، بعد از گذشت روزهای بسیار سخت و طاقت فرسا، بالاخره بازار رنگ سبز را به خود دید تا روزنه امید همچنان زنده باشد، به طوری که نماگر کل و نماگر هم وزن هر دو به ترتیب با رشد 16 هزار واحد و 2500 واحد بکار خود پایان داد. شایعه ای در کلیت بازار سهام مخابره می شود، اتمام دامنه نوسان دو درصدی می باشد به طوری که معاملات از روز آینده به حالت عادی باز میگردد که این خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. ارزش معاملات خرد عدد 2935 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 9% کاهش داشته است.

www.padash.ir

 

بازار سهام در معاملات روز جاری با لیدری شاخص سازها توانست حال اکثریت سهامداران را تغییر دهد و برای دومین روز متوالی رنگ سبز چاشنی اکثریت معاملات نمادها شد. با آنکه چالش اصلی بازار سرمایه در این روزها تنها کمبود نقدینگی یا همان پول است ولی باید گفت چراغ چهارراه بورس با حمایت ها برای یک روز دیگر سبز ماند. در نهایت با توجه به معاملات، شاخص کل با رشدی که به همراه داشت در سطح 2 میلیون و 78 هزار واحد ایستاد و شاخص هم وزن نیز در ارتفاع 675 واحد قرار گرفت.

ارزش صف‌های خرید 462 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 189 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 210 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 274 میلیارد تومان قرار دارد.

www.padash.ir

 

در روز جاری بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولاد، فملی، وتجارت، شپنا و وبملت داشتند. این در حالی است که نماد وتجارت در میانه بازار بازگشایی شد و با 15 درصد رشد همراه شد. بیشترین تاثیر منفی را هم نمادهای میدکو، وامید، فخوز، کگل و فخاس داشتند.

www.padash.ir

 

با توجه به بازگشایی نماد وتجارت، گروه بانکی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و با اختلاف بسیار زیادی در صدر ارزش معاملات امروز قرار گرفت. در روز جاری گروه بانکی به میزان 237 میلیارد تومان در صدر این گروه قرار گرفت و پس از آن نیز فلزات اساسی با 158 میلیارد و در نهایت گروه شیمیایی با 119 میلیارد تومان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

www.padash.ir

 

بررسی گروه های معاملاتی

امروز دو گروه بانکی و پالایشی ها  را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

در گروه بانکی امروز، بانک تجارت با بازگشایی که در اواسط بازار داشت در قیمت 147 تومان و با حجم معاملاتی 1 میلیارد و 76 میلیون برگه سهم و به ارزش 159 میلیارد تومان داد و ستد شد و پس از آن نیز بانک ملت با قیمت 220 تومان و با حجم معاملاتی 100 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 22 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و در نهایت نیز بانک اقتصاد نوین با قیمت 298 تومان و به حجم معاملاتی 73 میلیون برگه سهم و به ارزش 21.9 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در گروه پالایشی، شپنا با قیمت 531 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 23 میلیون برگه سهم به رازش 12.1 میلیارد تومان در صدر ارزش معاملات این گروه قرار گرفت و پس از آن نیز شبندر با قیمت 996 تومان و با حجم معاملاتی 10.1 میلیون برگه سهم به ارزش 9.8 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گرفت و در نهایت شتران با قیمت 261 تومان و با حجم معاملاتی 21 میلیون برگه سهم و به رازش 5.6 میلیارد تومان در رتبه سوم این گروه قرار گرفت.

 

سخن طلایی : 

"استعداد هم چیزی نیست که کسی آن را به ما نشان دهد. پیدا کردن استعداد و علاقه درونی برای انجام هر کاری، آغاز سفری به درون خودمان است.."

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی

 

 




بازار سرمایه در چالش عرضه و...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 شهریور 1403 ساعت 16:00
پاسخ چشم نواز بازار به حمایت...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 شهریور 1403 ساعت 16:29
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 07 شهریور 1403 ساعت 08:47
روند متزلزل بازار; آیا روزهای بهتری در...
توسط محمدباقر سلیمانی 05 شهریور 1403 ساعت 16:46