به گزارش پاداش، بازار روز گذشته در حالی به خوبی به پایان رسید که اکثر کارشناسان بازار را، با توجه به رشد دلار نیما و تحرکات بانک مرکزی و سازمان بورس در راستای اصلاح نرخ بهره، امیدوار کرد. پس از اصلاحیه دستورالعمل قیمت خوراک و فرآوردهای پالایشی، بانک تجارت نیز در مورد آثار فوق العاده تسویه بیش از 2.8 میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانکها موجب شد تا تحرکات خوبی را پس از مدتها در بازار بورس مشاهده کنیم. در روز گذشته شاخص کل با بیش از 16 هزار واحد رشد همراه شد و در سطح 2 میلیون و 78 هزار واحد قرار گرفت.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- افزایش ۲۴.۵ میلیون لیتری تولید بنزین در اصفهان: پالایشگاه اصفهان در نظر دارد با احداث واحد‌های پتروشیمی تبدیل به یک واحد پتروپالایشی شود و از این طریق ایجاد به سمت تکمیل زنجیره ارزش را حرکت کند.

۲- مجید عشقی رئیس سازمان بورس طی صحبت‌هایی در ۲۰ خرداد ماه گفت: قرار است در این روز برای بازگشت به دامنه نوسان ۷ درصدی و ۵ درصدی تصمیم گرفته شود.

۳- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه سیمان شرق / درصد افزایش سرمایه: ۸۸ درصد

۴- زمان و نحوه پرداخت سود سهام بانک تجارت (وتجارت) : سود سهامداران حقیقی و حقوقی و صندوق‌ها و سبد‌های سرمایه گذاری دارای کد سجام از ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه سجام واریز خواهد شد.

۵- ۳۱ نیروگاه جدید تا پایان سال ۱۴۰۳ ساخته می‌شود که برق تولیدی این نیروگاه‌ها توان نصف‌کردن ناترازی برق و افزایش تامین انرژی صنعت را دارا است.

۶- فباهنر مجمع برگزار می‌کند: جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ برگزار میگردد.

۷- امروز آخرین مهلت بانک‌ها برای کاهش نرخ سود: براساس مصوبه ابلاغی به شبکه بانکی حداکثر نرخ سود بانکی ۲۲.۵ درصد تعیین شده است.

۸- برگزاری جلسات معارفه سهام شرکت سهامی بیمه ایران معین با نماد معاملاتی معین جهت عرضه اولیه/ نشست اول: سه‌شنبه ۲۲ خردادماه / ساعت ۱۰:۰ و نشست دوم: چهارشنبه ۲۳ خردادماه / ساعت: ۱۰:۰۰

 

پیش بینی بازار

بازار برای اینکه بتواند روند صعودی خود را به صورت کامل بدست آورد نیاز به تحرکات و مخابره شدن اخبارهای جدی و مثبت دارد. در این خصوص باید نرخ بهره، اخبار گروه خودرو و پالایشی باید تجویز شود تا بتواند بازار روند خوبی را به خود بگیرد. در نهایت با بازاری که روز گذشته شاهد آن بودیم، امروز هم بازاری مثبت را شاهد خواهیم بود اما با کمی عرضه همراه خواهد بود .

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




بازار سرمایه در چالش عرضه و...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 شهریور 1403 ساعت 16:00
پاسخ چشم نواز بازار به حمایت...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 شهریور 1403 ساعت 16:29
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 07 شهریور 1403 ساعت 08:47
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 06 شهریور 1403 ساعت 08:39