به گزارش پاداش، بازار بورس در هفته سوم خرداد ماه کار خود را تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و ادامه داشتن محدودیت دامنه نوسان به پایان رساند. این درحالی بود که هفته گذشته بازار به صورت یک روز در میان مثبت و منفی بود اما برآیند کلی هفته گذشته نشان از بازاری نزولی داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نیز نماگر اصلی تالار شیشه ای با بیش از 5800 واحد افت همراه شد و شاخص هم وزن نیز با بیش از 2 هزار واحد کاهش همراه شد تا یک روز نزولی دیگر در تاریخ بورس به ثبت برسد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱- هدف سازمان بورس در سال ۱۴۰۳: مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، افزایش اثربخشی و کارایی حوزه نظارتی  و تسهیل‌گری برای تامین مالی و تشکیل سرمایه را از اهداف مهم و اصلی سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

۲- هزینه گاز صنعت فلزات اساسی هم، ۴ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب تخمین زده شده است. به این ترتیب فلزات اساسی، در میان همه صنایع بورسی، گاز را با گران‌ترین تعرفه دریافت می‌کند.

۳- نرخ بهره‌ی بین بانکی با یک صدم درصد کاهش به ۲۳.۶۳٪ رسید.

۴- افزایش سرمایه ۶۲ درصدی "کالا" تصویب شد: هیئت مدیره مجوز افزایش سرمایه ۶۲ درصدی شرکت بورس کالای ایران را صادر کرد.

۵- وعده‌ی پزشکیان، کاندیدای ریاست جمهوری: عمیقا از بورس حمایت می‌کنم

۶- "شگامرون" سهامداران را به مجمع فراخواند: شرکت مجتمع پترو صنعت گامرون سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه فراخواند. این جلسه روز دو شنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۰۴ ساعت ۱۶ برگزار می‌گردد.

۷- «شلعاب» افزایش نرخ گرفت: شرکت لعابیران نسبت به افزایش نرخ برخی از کد‌های لعاب کاشی و سرامیک تولیدی خود اقدام نموده است.

۸- بخشی از فعالیت «فولاژ» متوقف شد: شرکت فولاد آلیاژی ایران ابلاغ اداره برق استان یزد با موضوع شروع برنامه اضطرار مدیریت مصرف برق صنایع از ۲۰ خرداد خبر داد.

۹- در پایان معاملات امروز نماد‌های ریشمک، تملت، کنور، شنفت جهت برگزاری مجمع در روز سه شنبه متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

 

با توجه به معاملاتی که در روزهای اخیر صورت گرفت، بازار همچنان با رکود معاملاتی همراه است و همزمان با آن خروج سرمایه نیز ادامه دارد. در این شرایط به نظر می رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری بازار همچنان روندی نوسانی داشته باشد و محدودیت دامنه نوسان تا آن زمان همچنان ادامه دار باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




بازار سرمایه در چالش عرضه و...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 شهریور 1403 ساعت 16:00
پاسخ چشم نواز بازار به حمایت...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 شهریور 1403 ساعت 16:29
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 07 شهریور 1403 ساعت 08:47
روند متزلزل بازار; آیا روزهای بهتری در...
توسط محمدباقر سلیمانی 05 شهریور 1403 ساعت 16:46