به گزارش پاداش، در حالی به سومین روز معاملاتی هفته رسیدیم که در سه روز معاملاتی گذشته بازار با ریزش همراه بوده است. این در حالیست که برای دهمین روز متوالی سرمایه حقیقی از بازار بورس خارج شده شده است و میزان آن به بیش از 3 هزار و 365 میلیارد تومان رسیده است. در روز یکشنبه بازار همانند روزهای گذشته با عرضه های بسیار زیاد همراه شد و اکثر نمادهای معاملاتی در منفی و صف فروش قرار گرفتند. این در حالیست که طی هفته های گذشته 4 مصوبه مهم حمایتی را ستاد اقتصادی دولت تصویب کرد اما تا به الان نتیجه ای نداشته است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار بورسی

۱- تزریق ۶۰ میلیون دلار به بازار بورس: عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از تزریق ۶۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خبر داد.

۲- از ۹ تیر دامنه نوسان صندوق‌ها به مثبت منفی ۱۰ درصد تغییر پیدا می‌کند.

۳- دامنه نوسان در کلیه بازار‌ها به جز بازارپایه از ۹ تیر مثبت منفی ۶ خواهد بود.

۴- مجمع وبصادر لغو شد: مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ برگزار نمی‌گردد و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام میگردد موکول گردید.

۵- افزایش سرمایه بکاب: پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنایع جوشکاب یزد/ درصد افزایش سرمایه: ۵۰،

۶- افزایش سرمایه گنگین: پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان/ درصد افزایش سرمایه: ۲۵۰ درصد

۷- ایران خودرو و سایپا مهلت یکساله برای باقی ماندن در بورس تهران گرفتند.

۸- نرخ سود اوراق خزانه اسلامی: اخزا که طی هفته‌های گذشته از مرز ۳۸ درصد عبور کرده بود، یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، به روند کاهشی خود ادامه داد. میانگین نرخ اخزا به ۳۲.۵۱ درصد رسید.

۹- واردات طلا تا فروردین ۱۴۰۴ از مالیات معاف است.

۱۰- صادرات روغن نباتی مجاز شد: عدالت اداری در خصوص رفع اثر ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی را ابلاغ کرد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملات روز یکشنبه و همچنین با اعلام ماندگاری محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و صندوق ها تا نهم تیر ماه، پیش بینی می شود بازار همچنان به صورت نوسانی کار خود را ادامه دهد. در صورتی که خبرهای مهمی از سوی وزارت اقتصاد مخابره شود می توان امیدوار به برگشت پر قدرت بازار بود. با این حال در حال حاضر برای روز جاری بازار بهتری را نسبت به روز یکشنبه داشته باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 06 شهریور 1403 ساعت 08:39
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 شهریور 1403 ساعت 08:35
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 مرداد 1403 ساعت 08:35
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مرداد 1403 ساعت 08:44