به گزارش پاداش، روز گذشته بالاخره نهمین رئیس جمهور کشور انتخاب و اعلام شد تا آقای مسعود پزشکیان با اکثریت آراء پیروز شود. بازار بورس به دلیل اعلام رسمی رئیس جمهور واکنش بسیار خوبی را نشان داد و بزرگترین رشد خود را در چند ماه گذشته تجربه کرد. در روز گذشته شاخص کل با بیش از 88 هزار واحد رشد همراه شد و به ارتفاع 2 میلیون و 188 واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با 23 هزار واحد افزایش در سطح 698 هزار واحد ایستاد تا یک روز تاریخی را در بورس داشته باشیم. با توجه به روند معاملاتی روز گذشته، ارزش معاملات خرد بازار رشد خوبی داشت و به 6096 میلیارد تومان رسید.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- "شاوان" سهامداران را به مجمع فراخواند: شرکت پالایش نفت لاوان سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه در تاریخ یکشنبه ۳۱ تیرماه فراخواند.

۲- «شگستر» از شروع تولید آزمایشی زیست پالایشگاه کرمانشاه خبر داد

۳- کارگروه تخصصی (شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی) فدراسیون بورس‌های اوراق بهادار اروپایی-آسیایی (FEAS) به پیشنهاد سپرده‌گذاری مرکزی ایران تشکیل شد.

۴- نیمه اول مرداد؛ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب/ ۳۱ تیرماه زمان رای‌گیری استعفای  پزشکیان از مجلس

۵- سمایه ملک می‌فروشد: بانک سرمایه در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تأکیدات دولت محترم، املاک تملیکی و مازاد بر نیاز خود را با شرایط ویژه و استثنایی به فروش می‌رساند

۶- «شرنگی» به بازار دوم رفت: شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین اعلام داشت پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۳.۰۳.۱۹ بعنوان سیصد و بیست و پنجمین نماد معاملاتی (دویست و هفدهمین شرکت در بازار دوم)، در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج گردید.

۷- فرزین: نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه ایران و روسیه امضا شد

۸- «محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس امارات: رئیس امارات: مشتاقانه منتظر همکاری با پزشکیان هستیم

۹- محمود گودرزی مدیرعامل بورس در مجمع عمومی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران خبر داد: چهارشنبه، شرکت پالایش ستاره خلیج‌فارس را پذیرش خواهیم کرد. امیدواریم امسال عرضه آن را انجام دهیم.

۱۰- افزایش سرمایه ۲۰۴ درصدی تکنو از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

۱۱- «تکیمیا» به بازار دوم فرابورس رفت: تامین سرمایه کیمیا از موافقت هیئت پذیرش فرابورس با پذیرش مشروط شرکت تامین سرمایه کیمیا (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس ایران طبق جلسه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۱۲ خبر داد.

 

پیش بینی بازار

بازار روز گذشته یکپارچه سبز به استقبال مسعود پزشکیان رفت و یک مثبت بسیار خوب رو تجربه کرد. با توجه به روند معاملاتی روز گذشته پیش بینی می شود در صورت که بازار همچنان به رئیس جمهور جدید امیدوار باشد امروز نیز بازار خوبی را شاهد خواهیم بود و پس از گذشت چند ماه می توان مثبت های بالارو در بازار شاهد باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36