به گزارش پاداش، بازار در روز گذشته همانند روز دوشنبه بود و با افت نسبی همراه شد تا از شوک انتخابات به طور کامل خارج شود و به روال عادی، داد و ستد شود. در بازار روز گذشته کاهش افت ارزش و حجم معاملات کاملا محسوس بود اما موضوعی که می توان به آن در معاملات روز جاری اشاره کرد، کاهش ترس و ابهام سرمایه گذاران در بازار بورس تهران بود. در روز گذشته شاخص کل با بیش از 4270 واحد کاهش در ارتفاع 2 میلیون و 217 هزار واحدی ایستاد و شاخص هم وزن نیز همانند نماگر اصلی عملکردی مشابه داشت و با 328 واحد کاهش در سطح 709 هزار واحد ایستاد تا یک روز منفی در بورس ثبت شود.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- بورس کالا قرار است خودرو کامیون کشنده فاو متعلق به شرکت سیباموتور شنبه ۲۳ تیر در تالار خودرو را عرضه کند.

۲- سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری از تدوین لایحه‌ای برای رفع محدودیت واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

۳- ۵ شرکت دولتی در راه فرابورس: رئیس سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای از آمادگی عرضه سهام شرکت‌های پالایش گاز پارسیان، پالایش گاز فجر جم، کشت و صنعت دامپروری مغان، پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت در بازار فرابورس خبر داد.

۴- شرکت‌های ایرانخودرو و سایپا در انتظار ابلاغ قیمت‌های جدید از سوی وزارت صمت هستند.

۵- وپاسار مجمع دارد: جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۰۹:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ برگزار میگردد.

۶- در پایان معاملات امروز نماد‌های کساوه، قصفها، مرقام، تکاردان، نخریس، خبرنا، شاروم، شبندر، شسپا، شپاهن، ختوقا، وگستر، دشیری، بشهاب، زفجر، خکار جهت برگزاری مجمع در روز یکشنبه متوقف خواهند شد.

۷- صادرات قند حاصل از شکر سفید آزاد شد: مدیر کل دفتر صادرات گمرک از ابلاغ رفع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رای دیوان عدالت اداری خبر داد.

۸- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بورس اوراق بهادار تهران/ درصد افزایش سرمایه: ۳۱ درصد

 

پیش بینی بازار

با توجه به تعطیلات که در اواسط هفته اینده وجود دارد، به نظر می رسد که برخی سهامداران سیو سود را به داد و ستد تریجح می دهند و همین امر نیز باعث خروج پول از بازار شده است. روز گذشته با وجود تقاضای نسبی اما این عرضه های سنگین بودند که مجال نفس کشیدن به نمادهای بورسی نداد و باعث منفی شدن کلیت بازار گردید. با این حال برای معاملات امروز نیز پیش بینی می شود که همانند روز گذشته بازار به صورت کلی با منفی همراه باشد چرا که در حال حاضر با توجه به تعطیلات اخر هفته و هفته اینده نمیشود انتظار خاصی از بازار داشت.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45