به گزارش پاداش، در حالی که همگان بعد از انتخابات انتظار داشتند تا بازار بورس روندی صعودی را طی کند اما این اتفاق رخ نداد و تنها برای چند روز بازار روند صعودی خودش را حفظ نمود. برخی کارشناسان معتقد هستند که ادامه دار بودن سیاست انقباضی از سوی بانک مرکزی و ماندگاری نرخ سود اسناد خزانه دولت در محدوده بالای 30 درصد از اصلی ترین علت های این اتفاق می باشد. همچنین با برگزاری مجامع شرکت های مختلف نشان داده شد که اکثر شرکت ها، با افت چشمگیر سودآوری همراه شده اند که این موضوع نیز می تواند دومین علت عدم پیداری روند صعودی بازار باشد.

 

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار بورسی

۱- خبرنگال وال استریت ژورنال: انریکه مورا در مراسم تحلیف پزشکیان شرکت خواهد کرد.

۲- کاخ سفید: واشنگتن کانال‌های ارتباطی با تهران را حفظ می‌کند

۳- واریز وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در مردادماه

۴- رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نامه‌ای به سرپرست رئیس‌جمهور پیشنهاد داد با توجه به افزایش تولید برنج در کشور و نیز افزایش واردات در سال‌های گذشته ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی واردات برنج حذف شود.

۵- ایالات متحده معافیت چهار ماهه دیگری از تحریم‌ها را برای خرید برق ایران به عراق اعطا کرده است.

۶- رونمایی از آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده: سن خودرو‌ها باید بین ۳ تا ۵ سال باشد. خودرو‌های وارداتی باید ژاپنی، کره‌جنوبی یا ساخت کشور‌های اروپایی باشند.

۷-آکسیوس: بایدن ممکن است تا آخر هفته از رقابت‌ها کناره‌گیری کند

 

پیش بینی بازار

با تعطیلاتی که هفته گذشته شاهد آن بودیم، بازار بورس حجم و ارزش معاملات کمی را سپری کرد. این روزها بازار سرمایه، همچنان منتظر است تا دولت چهاردهم روی کار بیاید تا خط مشی دولت جدید مشخص شود. با این حال با توجه به نزدیکت تر شدن مراسم تحلیف ریاست جمهوری پیش بینی می شود که بازار در این هفته کم کم به روند صعودی خود بازگردد تا امیدوارها برای اینده ای بهتر همچنان زنده باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




بازار سرمایه در چالش عرضه و...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 شهریور 1403 ساعت 16:00
پاسخ چشم نواز بازار به حمایت...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 شهریور 1403 ساعت 16:29
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 07 شهریور 1403 ساعت 08:47
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 06 شهریور 1403 ساعت 08:39