به گزارش پاداش، روز گذشته در حالی نخستین ماه از فصل تابستان به پایان رسید که بازار حال خوبی نداشت و شاخص کل با افتی معادل 20222 واحدی همراه شد. با توجه به برگزاری مجامع شرکت های مختلف، و بازگشایی منفی اکثر نمادهای بزرگ، تاثیر مستقیمی بر روی کلیت بازار می گذارند به طوری که در روز گذشته با بازگشایی منفی 8 درصدی نماد شپنا، عرضه در بازار زیاد شد و باعث افت بیشتر نمادهای معاملاتی و شاخص کل و هم وزن گردید. نکته قابل توجه ای که در تیر ماه به چشم میخورد رشد 6.26 درصدی نماگر اصلی تالار شیشه ای می باشد در حالی که این بازدهی مثبت تاثیر خاصی بر روی پورتفوی اغلب سهامداران نداشته است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- در پایان معاملات امروز نماد گشان، زشریف، بترانس، وسقم، وغدیر جهت برگزاری مجمع در روز چهارشنبه متوقف خواهند شد.

۲-مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: برنامه آتی ایران خودرو پیگیری اصلاح قیمت‌هاست.

۳- رئیس سازمان برنامه و بودجه: در ابتدای دولت ۴۷۷ هزار میلیارد تومان مجموع اصل و سود اوراق بدهی بود که در حال حاضر به ۸۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

۴- مخبر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده را ابلاغ کرد.

۵- با تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه ۲۷۰۰ میلیارد ریالی فرابورس ایران محقق شد.

۶- مدیرعامل سایپا: مجوز اصلاح قیمت را گرفته‌ایم.

۷- نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو: قطعا واردات خودرو‌های کارکرده نیز تاثیر شگرفی در کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار خواهد داشت.

 

پیش بینی بازار

همان طور که مشاهد کردید، بازار در دومین روز هفته نیز روندی کاملا نزولی داشت. با توجه به حجم و ارزش معاملاتی که در این روزها در بازار شاهد هستیم، ترس از سرمایه گذاری در بازار کاملا مشهود می باشد و تا زمانی که تیم دولت جدید مستقر نشود نمی شود انتظار زیادی داشت. در هر صورت بازار چیزی که در شرایط فعلی دیده می شود بازار در کوتاه مدت شاهد خروج پول خواهد بود و برای امروز نیز پیش بینی می شود که با توجه به معاملات روز گذشته نمی توان انتظار افزایش ارزش معاملات را داشت اما در روز جاری بازار روند بهتری نسبت به روز یکشنبه خواهد داشت.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




بازار سرمایه در چالش عرضه و...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 شهریور 1403 ساعت 16:00
پاسخ چشم نواز بازار به حمایت...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 شهریور 1403 ساعت 16:29
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 07 شهریور 1403 ساعت 08:47
روند متزلزل بازار; آیا روزهای بهتری در...
توسط محمدباقر سلیمانی 05 شهریور 1403 ساعت 16:46