به گزارش پاداش، بازار دیروز در حالی به پایان رسید که بعد از خبر مهمی که به بازار سرمایه در مورد لغو مصوبه هیئت دولت مبنی بر تعیین نرخ گاز 7400 تومانی، تزریق شد با تقاضای خوبی در بازار روبه رو شدیم و باعث مثبت شدن کلیت بازار در روز سه شنبه شد. این در حالی بود که پس از گذشت نیمی از زمان آغاز معاملات در صندوق های قایل معامله عرضه افزایش یافت و به همین دلیل به سایر نمادهای معاملاتی نیز سرایت کرد و باعث متعادل شدن اکثر نمادهای معاملاتی گردید. ارزش معاملات خرد در روز گذشته 3090 میلیارد تومان و حجم معاملات نیز به 5 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم بوده است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- ضوابط ارزی واردات دارو تمدید شد: بخشنامه بانک مرکزی برای تأمین ارز واردات دارو و مواد اولیه و شیر خشک نوزادان تا پایان مهر سال جاری تمدید شد.

۲- تورم تیرماه اعلام شد: طبق اعلام مرکز آمار ایران، در تیر ماه ۱۴۰۳ نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۵.۵ درصد رسیده که نسبت به همین بازه زمانی در ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است.

۳- فغدیر: با توجه به محدودیت در مصرف برق در فصل تابستان، طبق پیش بینی در بودجه شرکت، تولید از تاریخ ۱۹ تیر تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

۴- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت داروئی ره آورد تامین/ درصد افزایش سرمایه: ۴۰۰ درصد

۵- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت دارو سازی زاگرس فارمد پارس/ درصد افزایش سرمایه: ۱۴۵ درصد

۶- میزان واردات شمش طلا در چهار ماهه سال گذشته سه تن و ۳۶ کیلوگرم و به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار بوده است که در مدت مشابه سال جاری چهار برابر شده است.

۷- آئین نامه تخفیف خوراک مایع پتروشیمی‌ها ابلاغ شد/ متانول» هم مشمول ۱۶ درصد تخفیف خوراک متان شد.

۸- پس از شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی، شرکت‌های معدنی نیز ملزم به افشای اطلاعات خود بر روی سامانه کدال شدند.

۹- در پایان معاملات امروز نماد پیزد جهت برگزاری مجمع در روز یکشنبه هفته آینده متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

با خبرهایی که در مورد صنایع پتروشیمی ها در این هفته روانه بازار شد بنظر می رسد که نیروی محرک خوبی برای رشد بازار می باشد اما معاملات سهامداران نشان می دهد که همچنان منتظر هستند که کابینه دولت جدید تشکیل شود تا بتوانند تصمیم نهایی خود را برای خرید و فروش بگیرند. در هر صورت با توجه به معاملات روز گذشته و با عرضه هایی که در اواخر بازار در صندوق های سهامی صورت گرفت، بازار امروز نیز احتمالا به صورت متعادل کارخود را به پایان برساند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24