به گزارش پاداش، بعد از مراسم تنفیذ روز قبل آقای پزشکیان، چهاردهمین رئیس جمهور منتخب، بازار با فرش سرخ به استقبال اولین روز کاری دولت جدید رفت. سرخی بازار به حدی بود که بیش از 85 درصد نمادهای معاملاتی و همچنین صندوق های قابل معامله در منفی و صف فروش قرار داشتند. بنظر می رسد تا زمانی که کابینه دولت جدید سرکار نیاید، نباید این انتظار را داشت که بازار حرکت خاصی را آغاز نماید. بازار امروز همانند گرمای هوا به قدری داغ بود که سرمایه گذاران فرصت نفس کشیدن در بازار را نداشتند و چاره ای جز فروش برایشان باقی نماند. البته قرمزی بازار امروز را برخی به آغاز جنگ بین لبنان و اسرائیل می دانند چرا که باز هم فضای منطقه خاورمیانه ملتهب و بدور از آرامش خواهد شد. در هر صورت بازار ارزش معاملات خرد عدد 3343 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 11% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، افزایش قابل توجهی نداشته است.

 

www.padash.ir

 

نماگر اصلی تالار شیشه ای امروز همانند جهت کندل معاملاتی روز شنبه بسته شد تا همچنان روند نزولی بازار ادامه دار باشد. در پایان معاملات امروز شاخص کل با بیش از 29210 واحد منفی در پله 2 میلیون و 131 هزار واحد ایستاد . در سمت دیگر نیز قیمت معاملات سهم های کوچک و متوسط نیز امروز با افت همراه شد به طوری که  شاخص هم وزن نیز با حوالی 8400 واحد کاهش در پله 683 هزار واحد قرار گرفت. ارزش صف‌های خرید 106 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 9 میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش 60 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 181 میلیارد تومان قرار دارد.

 

www.padash.ir

 

با توجه به معاملاتی که در روز جاری شاهد آن بودیم، نمادهای فملی، فارس، فولاد، شتران و شپنا بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند به طوری که این نمادها مجموعا چیزی در حدود 14 هزار واحد افت را به ثبت رساندند و ملت، حتاید، بوعلی، لوتوس و آپ نیز بیشترین تاثیر مثبت را در پایان معاملات روز جاری داشتند.

 

www.padash.ir

 

با توجه به روند نزولی که در این دو روز شاهد آن بودیم، همچنان ارزش معاملات صنعت های مختلف نیز متفاوت می باشد به طوری که امروز بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با 254 میلیارد تومان در صدر قرار داشت و پس از آن نیز گروه خودرویی با 231 میلیارد تومان در رده دوم ایستاد و در نهایت نیز گروه شیمیایی با اختلاف زیادی به میزان 178 میلیارد تومان در رتبه سوم ایستاد.

 

www.padash.ir

 

امروز دو گروه خودرویی و فلزات اساسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

در گروه خودرویی امروز ، خودرو با معاملاتی امروز داشت، در قیمت 270 تومان و با حجم معاملاتی 202 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 55 میلیارد تومان معامله شد و پس از آن نیز خاور در قیمت 143 تومان و با حجم معاملاتی 252 میلیون برگه سهم و به ارزش 36.2 میلیارد تومان داد و ستد شد و در نهایت نیز خگستر با قیمت 329 تومان و با حجم معاملاتی 93 میلیون برگه سهم و به ارزش 30.8 میلیارد تومان در رتبه سوم این گروه قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی ، فولاد در قیمت 682 تومان و با حجم معاملاتی 134 میلیون برگه سهم و به ارزش 91.7 میلیارد تومان در رتبه اول این گروه قرار گرفت و پس از آن نیز فولاد بود که با قیمت 451 تومان و با حجم معاملاتی 177 میلیون برگه سهم و به ارزش نزدیک به 80 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گرفت و در نهایت نیز ذوب با قیمت 40 تومان و با حجم معاملاتی 752 میلیون برگه سهم و به ارزش 30.7 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفتند.

 

سخن طلایی : 

"تلاش برای آینده ای که تو را در خود زنده نگه می‌ دارد، تو را در خود می‌ میراند و بزرگ و کوچکت می‌ کند و این سرنوشتی است که به اختیار تو رقم خواهد خورد.پس بهترین‌ ها را برای خودت طلب کن و تا فرصت هست امروز را بساز."

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05