به گزارش پاداش، بازار در روز گذشته با توجه به اعمال محدودیت دامنه نوسان تا حد زیادی توانست از ریزش سنگین مجدد بازار جلوگیری نماید. این در حالی بود که پس از ریزش دو روز کاری قبلی این محدودیت اعمال شد و سوال اصلی این است که چرا این محدودیت دامنه نوسان زودتر اعمال نشده است ؟ در روز گذشته بازار در ابتدا با عرضه های بسیار زیادی همراه بود اما پس از گذشت یک ساعت از آغاز معاملات، با حمابت های حقوقی ها بازار توانست تا حدی به خودش بیاید و با توجه به مثبت شدن صندوق های قابل معامله، کلیت بازار نیز از این موضوع استقبال کرد و از صف های فروش کاسته شد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱- افزایش سرمایه ۳۹ درصدی کیسون از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۲- عدم اعمال حجم مبنا در برخی از نماد‌های معاملاتی در بازار‌های اول، دوم و پایه فرابورس ایران از دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳

۳- وزرای پیشنهادی دولت تا پایان هفته به مجلس معرفی می‌شوند.

۴- بازارگردانی نماد معاملاتی شرکت بیمه زندگی هامرز ۵۰% تادیه (بهامرز ۱) با دامنه نوسان روزانه قیمت مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران و با استفاده از روش بازارگردانی مبتنی بر حراج از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ آغاز می‌شود.

۵- مدیر هلدینگ صنایع مس افق کرمان از صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۹ درصدی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار  خبر داد.

۶- ‏وزیر خارجه اردن برای انتقال پیام آمریکا و اسرائیل به ایران می‌آید.

۷- مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:تأمین خوراک پایدار از اولویت‌های نخست وزارت نفت برای واحد‌های پتروشیمی است/ تولید ۸۰ میلیون تن محصول پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳

۸- نرخ اخزا برای اولین بار در سال جاری به زیر مرز ۳۰ درصد بازگشت.

۹- در پایان معاملات امروز نماد‌های شجم، خفناور جهت برگزاری مجمع در روز سه شنبه متوقف خواهند شد.

 

 

پیش بینی بازار

سوالی که در ذهن اهالی بازار می باشد این است که چرا بعد از اینکه بازار نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان خروج پول را تجربه کرد و صندوق های اهرمی نیز متحمل منفی های 10 درصدی شدند تصمیم به محدودیت دامنه نوسان گرفته شد؟

با توجه به محدودیتی که برقرار شده است بازار عملا نیمه تعطیل می باشد و تا زمان برقراری این محدودیت، حجم و ارزش معاملات به شدت افت خواهد کرد. با این حال با توجه به معاملاتی که روز گذشته انجام شد بنظر می رسد که در روز جاری بازار به صورت متعادل باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37