به گزارش پاداش، چند وقتی می شود که بازار در بلاتکلیفی زیادی قرار گرفته است در حالی که بازار تلاش میکنم تا از اتفاقات سیاسی دور بماند اما این اتفاق نشدنی هست چرا که در این روزها خروج پول بسیار زیادی را در بورس شاهد هستیم. در منطقه خاورمیانه هر روز بنظر می رسد که نزدیک به جنگ هستیم و بازار نمی تواند تصمیم بگیرد که ایا روند صعودی داشته باشد یا به روند نزولی خودش ادامه بدهد. با این تفاسیر بازار امروز هم با توجه به محدودیت دامنه نوسانی که اعمال شده است، همچنان با عرضه های بسیار زیادی همراه بود و بیش از 77 درصد نمادهای معاملاتی در منفی و صف فروش قرار داشتند. با توجه به معاملات همچنان حجم و ارزش معاملات بسیار پایین می باشد به طوری که ارزش معاملات خرد عدد 1657 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 33% و نسبت به میانگین ماهانه 46% کاهش داشته است.

 

www.padash.ir

 

در بازار امروز اتفاق خاصی رخ نداد و همچنان شاهد رنج منفی در بازار بودیم. نماگر اصلی تالار شیشه ای با معاملاتی که صورت گرفت با اصلی تالار شیشه ای با معاملاتی که صورت گرفت با حوالی 1900 واحد کاهش در ارتفاع 2 میلیون و 2 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با 832 واحد کاهش در پله 635 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش صف‌های خرید 59 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 5 میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش 220 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 1016 میلیارد تومان قرار دارد.

 

www.padash.ir

 

در روز جاری نمادهای شپنا، خوردو، فولاد، وبملت و وامید بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند و نوری، شستا، شپدیس، افق و پارسان نیز بیشترین تاثیر مثبت را در پایان معاملات روز جاری داشتند.

 

www.padash.ir

 

گروه‌های برتر صنعت امروز بر اساس ارزش معاملات به ترتیب زیر رتبه‌ بندی شدند:

این روزها که همچنان بازار روندی نزولی دارد، ارزش و حجم معاملات با توجه به محدودیت دامنه نوسان نیز به شدت پایین می باشد. در روز جاری بیشترین  ارزش معاملات مربوط به گروه فلزات اساسی به میزان 176 میلیارد تومان می باشد که اختلاف بسیار فاحشی را نسبت به باقی صنایع دارد. در رده دوم گروه شیمیایی با ارزش معاملات 111 میلیارد تومان قرار دارد و در نهایت نیز گروه خودرویی با 84  میلیارد تومان در رتبه سوم ایستاد.

 

www.padash.ir

 

امروز دو گروه بانکی و ساختمانی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

در گروه بانکی امروز، بانک ملت امروز با قیمت 191 تومان و با حجم معاملاتی 168 میلیون برگه سهم و به ارزش 32.2 میلیارد تومان داد و ستد شد و پس از آن نیز بانک تجارت با قیمت 123 تومان و با حجم معاملاتی 121 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 15 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و در نهایت نیز بانک صادرات با قیمت 146 تومان و به حجم معاملاتی 95 میلیون برگه سهم و به ارزش 13.9 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در گروه ساختمانی امروز، ثفارس با قیمت 3205 تومان و با حجم معاملاتی 7.7 میلیون برگه سهم و به ارزش 24.7 میلیارد تومان داد و ستد شد و پس از آن نیز کرمان با قیمت 86 تومان و با حجم معاملاتی 17.2 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 1.7 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و در نهایت نیز وساخت با قیمت 118 تومان و به حجم معاملاتی 11 میلیون برگه سهم و به ارزش 1.3 میلیارد تومان داد و ستد شد.

 

سخن طلایی : 

"برنامه ریزی، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین الان کاری برای آن انجام دهید."

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37