به گزارش پاداش، بعد از دست دادن محدوده 2 میلیونی شاخص کل در روز گذشته، بازار با عرضه های بسیار زیادی در روز جاری همراه شد به طوری که اکثر نمادهای شاخص ساز و بزرگ در صف های فروش سنگینی قرار گرفتند. اما بعد از اعلام جلسه اضطراری شورای عالی بورس به منظور بررسی شرایط بازار سرمایه در روز جاری، به یکبار اکثر نمادهای معاملاتی از صف فروش فاصله گرفتند تا در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند. این روزها عوامل بسیار زیادی برای ریزش بازار وجود دارد... یکی از عوامل، احساس خطر از جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل می باشد چرا که در این روزها شاید کمرنگ تر از گذشته باشد اما در نهایت به گفته مسئولین این پاسخ قطعی هست و سرمایه گذاران ریسک نمی کنند و سرمایه خود را خارج می کنند. موضوع دیگر نیز مربوط به از دست دادن محدوده 2 میلیونی هست که مدتها زمان برد تا به این محدوده برسد و الان که از دست داده است با فشار فروش سهامداران همراه شده است. در هر صورت در روز جاری ارزش معاملات خرد عدد 1678 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 7% و نسبت به میانگین ماهانه 36% کاهش داشته است.

 

www.padash.ir

 

با معاملاتی که در روز جاری شاهد آن بودیم، نماگر اصلی با 7568 هزار واحد ریزش همراه شد که اگر محدودیت دامنه نوسان نبود، قطعا این عدد بسیار فراتر می بود. شاخص هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی با 1252 واحد کاهش در ارتفاع 632 هزار واحد ایستاد تا نشان از جهت نزولی شرکت های کوچک و متوسط بدهد. با این حال ارزش صف‌های خرید 41 میلیارد تومان است که کاهش 45 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 335 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 1404 میلیارد تومان قرار دارد.

 

www.padash.ir

 

در روز جاری نمادهای فملی، فولاد، نوری، فارس و شستا بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند و وبانک، دفارا، ملت، افق و بنیرو نیز بیشترین تاثیر مثبت را در پایان معاملات روز جاری داشتند.

 

www.padash.ir

 

با توجه به صف های فروش سنگینی که در بازار وجود داشت، بیشترین ارزش معاملات را صنعت فلزات اساسی با 145 میلیارد تومان از آن خود کرد.این در حالی بود که اختلاف بسیار زیادی با سایر گروه ها داشت. پس آن نیز گروه شیمیایی با 120 میلیارد تومان در رده دوم ایستاد و گروه چند رشته ای با تنها 72.8 میلیارد تومان در جایگاه سوم ایستاد تا همچنان شاهد روند نزولی ارزش معاملات باشیم.

 

www.padash.ir

 

امروز نیز دو گروه خودرویی و فلزات اساسی رو بررسی خواهیم کرد :

 

در گروه خودرویی امروز ، خساپا با معاملاتی امروز داشت، در قیمت 210 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 98.8 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 20.7 میلیارد تومان معامله شد و پس از آن نیز خودرو در قیمت 226 تومان و با حجم معاملاتی 45 میلیون برگه سهم و به ارزش 10.1 میلیارد تومان داد و ستد شد و در نهایت نیز ختور با قیمت 271 تومان و با حجم معاملاتی 12.2 میلیون برگه سهم و به ارزش 3.3 میلیارد تومان در رتبه سوم این گروه قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی ، فولاد در قیمت 410 تومان و با حجم معاملاتی 157 میلیون برگه سهم و به ارزش 64.7 میلیارد تومان در رتبه اول این گروه قرار گرفت و پس از آن نیز فملی بود که با قیمت 619 تومان و با حجم معاملاتی 75 میلیون برگه سهم و به ارزش نزدیک به 46.4 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گرفت و در نهایت نیز فسبزوار با قیمت 3811 تومان و با حجم معاملاتی 1.7 میلیون برگه سهم و به ارزش 6.5 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفتند.

 

سخن طلایی : 

"شکست بازندگان را شکست می دهد و الهام بخش برندگان است"

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05