به گزارش پاداش، در حالی به مصاف اولین روز کاری هفته و ماه می رویم که بازار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در ابتد با عرضه های بسیار همراه شد اما در با دستور پرداخت 10 همتی بانک مرکزی، بازار به یکباره با چرخ 180 درجه ای در 30 دقیقه پایانی بازار با تقاضای خوبی همراه شد و همین امر باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی از صف فروش خود فاصله بگیرند و میل به تعادل را در بازار شاهد باشیم. در نهایت نیز نماگر اصلی بیش از  4600 هزار واحد رشد در پله 2 میلیون و 37 هزار واحد ایستاد و شاخص هم وزن نیز با 350 واحد افزایش در ارتفاع 639 هزار واحد قزاز گرفت.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱-خزر افشاي معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت یا ساير اشخاص وابسته/مربوط به قرارداد فروش مجموعه فنر تخت خودرو در سال ۱۴۰۳ با شرکت سازه گستر سایپا است که پس از مذاکرات و نهایی شدن به این شرکت ابلاغ گردید . 

۲-تابا  نتيجه نهايي دعوي له شرکت/دادنامه شرکت در خصوص دریافت مانده مطالبات و همچنین دریافت خسارات و جرایم مربوط به تاخیر در پرداخت از شرکت آبو فاضلاب اهواز در مراجع حقوقی مطرح و حکم نهایی صادر و شرکت آب و فاضلاب اهواز به پرداخت اصل بدهی و جرایم مربوط به تاخیر در پرداخت محکوم گردید. 

۳-پارس  رای قطعی درخصوص پرونده مطالبات ازبازرگانی پتروشیمی/احتراما،به پیوست رای قطعی صادره شعبه ۷۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مبنی بر محکومیت شرکت بازرگانی پتروشیمی به پرداخت مبلغ ۲۲،۵۷۳،۲۰۲ دلار بابت کرایه های حمل های نامتعارف به شرکت پتروشیمی پارس حضورتان تقدیم می گردد.شایان ذکر است وصول مبلغ مذکور از طریق مراجع ذی صلاح در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت. 

۴-تورم سالیانه مرداد ۳۴.۸% شد/ ثبت تورم ماهانه۲ درصدی در مرداد: در مرداد ماه ، شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۶۰.۲ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۱.۶ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است.

 

پیش بینی بازار

در روز چهارشنبه تمامی نفرات کابینه دولت چهاردهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند و بنظر می رسد که طبق وعده انتخاباتی رئیس جمهور اصلی ترین هدف تیم اقتصادی این دولت فعلا کنترل تورم می باشد. اما موضوع دیگر اینکه در روز چهارشنبه عنوان شد دستور پرداخت 10 همتی بانک مرکزی برای بازار سرمایه بود که می تواند بازار امروز را به سمت و سوی افزایش تقاضا و یک بازار متعادل و مثبت همراهی کند.




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05