به گزارش پاداش، بازار دیروز در حالی کار خود را آغاز کرد که اکثر معامله گران با ذهنیت عرضه هایی که در اواخر بازار روز دوشنبه وجود داشت معاملات خود را آغاز کردند اما بعد از صحبت هایی که روز گذشت وزیر اقتصاد در مورد رشد اقتصادی بالا، کاهش نرخ بیکاری، ثبات اقتصادی و کاهش تورم، توزیع عادلانه درآمد و رفع فقر و در نهایت حمایت از بازار سرمایه انجام دادند، باعث شد تا مجدد تقاضا در بازار مشاهده شود و به سمت مثبت شدن نمادهای معاملاتی حرکت کنند. با توجه به معاملات روز گذشته شاخص کل در نهایت با بیش از 4 هزار واحد رشد به سطح 2 میلیون و 67 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز 1389 واحد افزایش در حوالی پله 645 هزار واحد قرار بگیرد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱-تجارت بدون نفت با همسایگان به ۲۷ میلیارد دلار رسید: تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۵ ماهه سال جاری با ۱۶ درصد افزایش به رقم ۲۶ میلیارد و ۸۵۷ میلیون دلار رسید.

۲-ابلاغ بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴: بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور و پیوست‌های هفت‌گانه آن از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دستگاه های اجرایی دولت ابلاغ شد.

۳-واکنش مجلس به اظهارنظرها درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی:  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، در روزهای اخیر طی اظهارنظرهایی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ادعاهای خلاف واقع به مجلس شورای اسلامی نسبت داده شده و متأسفانه برخی رسانه‌ها نیز این ادعاها را بازنشر کرده‌اند.

 

پیش بینی بازار

با توجه به فاکتورهایی که در بازار وجود دارد، بنظر می رسد که بازار روندی رو به رشد داشته باشد هر چند که تا زمانی که محدودیت دامنه نوسان وجود دارد، حجم و ارزش معاملات پایین می باشد و نمی شود انتظار رشدی چشمگیر از بازار داشت. با این حال با توجه به اینکه در آخرین روز معاملاتی هفته قرار دارید و ریسک های سیستماتیک نیز در بازار وجود دارد امروز کمی محتاط تر نسبت به روزهای گذشته معاملات انجام خواهد شد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05