به گزارش پاداش، بازار روز گذشته در حالی کار خود را به پایان رساند که در ابتدا با توجه به تقاضای نسبی که وجود داشت اکثر نمادهای معاملاتی در مثبت کار خود را پیش میبردند اما بعد از گذشت نیمی از بازار به یکباره با عرضه های سنگینی همراه شد و باعث منفی شدن اکثر نمادهای معاملاتی از جمله نمادهای شاخص ساز و بزرگ گردید. این در حالی بود که شاخص هم وزن که نشان دهنده روند عمومی شرکت های کوچک و متوسط می باشد با مثبت به کار خود پایان دادند و این نشان دهنده این بود که نمادهای کوچک و متوسط در مثبت قرار داشتند.

 

اخبار بورس

۱-تسعیر منابع صندوق توسعه ملی با دلار ۴۵هزارتومانی: به گزارش تسنیم، برخی شنیده‌ها حاکی از آن بود که اخیراً نرخ تسعیر منابع ارزی صندوق توسعه ملی از نرخ 28 هزار و 500 تومان به حدود 45 هزار تومان افزایش پیدا کرده است، همچنین در روزهای اخیر شاهد کاهش سهم حدود 8میلیارددلاری صندوق توسعه ملی بودیم، براین‌اساس سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

۲-چقدر از بدهی ۲۰۰ هزار میلیاردی به گندم‌کاران تسویه شد؟   به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، از زمان آغاز فصل خرید گندم۱۲۱همت از مطالبات گندم کاران پرداخت شده اما با توجه به آمارهای ارائه شده سایر دستگاه‌ها، همچنان مقدار قابل توجهی از بدهی گندم‌کاران باقی مانده است.

۳-میزان افزایش حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۴ چقدر خواهد بود؟  عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان این که بودجه ۱۴۰۴ حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود در مورد افزایش حقوق کفت: سعی داریم حقوق را ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهیم؛ البته سقفی را برای مدیران در نظر می‌گیریم.

۴- امروز ۲ هزار کیلوگرم زعفران تعاونی‌های روستایی در بورس عرضه می‌شود.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که در روز گذشته شاهد آن بودیم، میشه پیش بینی کرد که بازار به زودی به روند صعودی خود بازخواهد گشت اما با توجه به اتفاقاتی که در روز گذشته رخ داد، احتمالا در حال حاضر بازار حالت نوسانی را خواهد داشت با این تفاوت که بهبود معاملات را نسبت به روز گذشته خواهیم دید.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37