به گزارش پاداش، بازار دیروز در حالی کار خود را آغاز کرد که در در ابتدا با فشار نسبی ناشی از معاملات رو به پایینی که در ساعت پایانی روز شنبه وجود داشت همراه شد و در ادامه بازار نیز سمت تقاضا کمرنگ تر و سمت فروشندگان قوی تر شد. با توجه به معاملاتی که شاهد بودیم، دو گروه فولادی و پالایشی با فروش زیادی نسبت به سایر گروه های معاملاتی مواجه شده بودند. با نزدیک شدن به پایان معاملا روز گذشته شاهد تحرکات کوچکی در نمادهای شاخص ساز و بزرگ نیز بودیم که این می تواند امیدهارا برای برگشت بازار همچنان زنده نگه دارد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

 

۱-بورسی‌ها وام دریافتی را پس میدهند :  فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نوشت: طبق اعلام دکتر همتی، وزیر اقتصاد، مقرر شده‌ است کلیه‌ افراد اعم از رئیس و اعضای هیئت‌مدیره، وام دریافتی را عودت بدهند و استعفای رئیس سازمان بورس مورد پذیرش شورای بورس قرار گرفت.

۲-فرصت رو به پایان برای برخورداری از بخشودگی مالیاتی:  براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیانی که تا تاریخ ۲۵ شهریور کلیه بدهی مالیاتی خود را پرداخت نمایند مشمول بخشودگی جرائم قابل بخشش قرار خواهند گرفت.

۳-همتی اختیارات حقوقی وزیر اقتصاد را تفویض کرد:به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس حکم عبدالناصر همتی وزیر اقتصادی و دارایی اختیارات حقوقی وزیر به ذبیح‌الله سلمانی واگذار شد.

۴-  پذیرش ستاره خلیج فارس تمام شده: ستاره خلیج فارس تا ۶ ماه آینده وارد بازار دوم بورس خواهد شد.

 

اخبار جهانی

 

۱-فشار صندوق بین‌المللی پول به اوکراین برای کاهش ارزش پول خود:  شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که انتظار می‌رود صندوق بین‌المللی پول IMF فشار بر دولت اوکراین را برای جبران کسری بودجه خود افزایش دهد تا این کشور بتواند همچنان کمک‌های مالی دریافت کند.

۲-چین، هند و ترکیه جای اروپا را در تجارت با روسیه گرفتند:  معاون سازمان خدمات فدرال گمرک روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور بیشترین گردش تجاری را با چین، هند و ترکیه دارد، در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا پیش از اعمال تحریم‌ها در صدر این فهرست بودند.

۳- طبق آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در مورد روند بازار زغال سنگ در سراسر جهان، تقاضای جهانی زغال سنگ در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تقریباً بدون تغییر باقی خواهد ماند. افزایش تقاضای برق در برخی از اقتصاد‌های بزرگ (به تبع مصرف بیشتر زغال سنگ)، تاثیرات بهبود تدریجی تولید برق آبی و گسترش سریع انرژی‌های خورشیدی و بادی را خنثی می‌کند.

 

پیش بینی بازار

پس از آن که محدودیت دامنه نوسان به 3 درصد تغییر پیدا کرد، فشار فروش در بازار بیشتر شد و همین موضوع باعث جو منفی در کلیت بازار گردید و بیش از 60 درصد نمادهای معاملاتی در منفی به کار خود پایان دادند. با این جال با معاملاتی که در این هفته شاهد بودیم بنظر می رسد که در روز جاری نیز در ابتدا با عرضه های نسبی همراه باشیم و پس از گذشت ساعتی از معاملات، بازار به سمت متعادل شدن پیش برود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37