به گزارش پاداش، در حالی به مصاف چهارمین روز معاملاتی هفته می رویم که در روز گذشته بازار با تقاضای خوبی که ناشی از تحرکات آخر وقت در روز یکشنبه و همچنین صحبت های آقای عبده تبریزی در خصوص بازار سرمایه، همراه شد و اکثر نمادهای معاملاتی را در مثبت و حتی صف خرید قرار داد. این در حالیست که برخی گمانه زنی ها در مورد رئیس جدید سازمان بورس ادامه دارد و احتمالا در جلسه امروز سکان دار جدید معرفی خواهد شد. در نهایت شاخص کل در روز گذشته با حوالی 8850 واحد رشد در سطح 2 میلیون و 95 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با 4721 واحد افزایش در پله 666 هزار واحد قرار گرفت.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-  ۱۴۷شرکت دولتی در فرآیند واگذاری۳ساله: به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه باید 60 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی واگذار شود، گفت: تاکنون حدود 20 درصد از آن محقق شده  است.

۲-دستور سازمان مالیاتی برای وصول فوری مالیات: براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی،پس از پایان مهلت بخشودگی جرائم و بدهی‌های مالیاتی، تمام ادارات امور مالیاتی باید نسبت به وصول بدهی‌های قطعی مالیاتی اعم از اصل و جرائم متعلقه با استفاده از ابزارهای قانونی اقدام خواهند کرد.

۳-پنج شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به مجمع می‌روند : از ابتدای سال جاری تاکنون مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان، کردستان، کرمانشاه برگزار شده است.

۴- درآمد سرانه گندم‌کاران به ۲۴۰ میلیون تومان رسید :  با توجه به رقم طلب گندم‌کاران در بحث خرید گندم و تعداد کشاورزانی که از دولت دریافتی داشته‌اند،می‌توان گفت که درآمد سرانه کشاورزان حدود ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

 

اخبار جهانی

 

۱-تنش‌های چین و ایالات متحده چه تاثیری بر بازارهای جهانی گذاشته است؟  تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، از وضع تعرفه‌های تجاری بر کالاهای هر دو طرف گرفته تا رقابت‌های فناوری و اتهامات جاسوسی، همچنان رو به افزایش است و این اختلافات در کنار تلاش‌های هر کشور برای کاهش وابستگی به دیگری، زنجیره بین‌المللی تامین کالا را با مشکل روبرو کرده است.

۲-اقتصاددان آمریکایی: چین ۳ تریلیون دلار ذخایر ارزی «پنهان» دارد : برد ستسر، اقتصاددان آمریکایی می‌گوید چین در حال حاضر حدود ۶ تریلیون دلار ذخایر ارزی دارد که نیمی از آن را «پنهان» کرده است و این موضوع خطر جدیدی برای اقتصاد جهانی است. این مقام سابق وزارت خزانه داری ایالات متحده در مقاله‌ای نوشت، بسیاری از ذخایر ارزی این کشور در دفاتر رسمی بانک مرکزی چین (بانک خلق چین) نشان داده نمی‌شود اما این ارز‌ها را که شاید بتوان «ذخایر سایه» نامید، می‌توان «در میان دارایی‌های نهادهایی مانند وام دهندگان تجاری دولتی و بانک‌های مجری سیاست‌گذاری اقتصادی چین» یافت.

۳- تاکید مدیر کل آژانس بر تداوم مشکلات پادمانی با ایران؛ گروسی با پزشکیان ملاقات می‌کند:  رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به عدم پیشرفت در حل اختلافات پیشین پادمانی با ایران خواستار گام‌هایی رو به جلو برای برداشتن موانع و حل مشکلات شد.وی روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری به مناسبت آغاز نشست فصلی شورای حکام تصریح کرد که ایران همچنان به روند غنی‌سازی ادامه می‌دهد اما عجله و شتابی در سانتریفیوژهای جدید و افزایش سطح غنی‌سازی به تازگی در این کشور مشاهده نشده است. آقای گروسی بار دیگر بر عدم احتمال بازیابی توافق هسته ای ایران دست‌کم به شکلی که پیش‌تر وجود داشت تاکید کرد و گفت که رویکرد وی تلاش برای حل مشکل و برداشتن‌ گام‌هایی به جلو است.

 

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملات روز گذشته و همچنین صحبت های آقای همتی ، وزیر اقتصاد مبنی بر گشایش های خوب اقتصادی که در راه می باشد، می توان پیش بینی کرد که بازار امروز نیز با تقاضای خوبی همراه شود و بازاری مثبت را در روز جاری شاهد باشیم.




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37