به گزارش پاداش، در حالی به آخرین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار قرار است با رئیس جدید کار خود را آغاز نماید. بازار دیروز در حالی که در ابتدا با عرضه های نسبی همراه بود اما در اواخر زمان معاملاتی، تقاضا در بازار افزایش پیدا کرد تا از افت بیشتر نماگر اصلی جلوگیری نماید و این در حالی بود که شاخص هم وزن که نشان دهنده روند عمومی شرکت های کوچک و متوسط می باشد برخلاف شاخص کل با 2530 واحد افزایش در پله 668 هزار واحد آرام گیرد تا نشان از اقبال بازار بر روی نمادهای کوچک و متوسط داشته باشد. نکته جالب توجه ای که در بازار دیروز دیده میشد، توجه کمتر بازار به صندوق های اهرمی بود به صورتی که روند معاملاتی بازار با این نمادها تفاوت خاصی داشت.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار اقتصادی ایران

۱-  بودجه ۳۳هزارمیلیاردتومانی سازمان مالیاتی در ۱۴۰۳ : با توجه به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، مجموع کل اعتبارات این سازمان براساس بودجه سال 1403 برابر با 33 هزار و 812 میلیارد تومان است. از این رقم، 17 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی ردیف 110101 بودجه، 7.3 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی ماده 39 ق.م.ا و 3.6 هزار میلیارد تومان نیز مربوط به ماده 217 ق.م.م است.

۲-پرداخت طلب۱.۸هزارمیلیاردتومانی۱۵۵۰۰ذی‌نفع دارویار :به گزارش خبرگزاری تسنیم، در اجرای جزء 2 بند (الف) تبصره 8 قانون بودجه 1403 کل کشور، سازمان هدفمندسازی یارانه ها با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه اعتبارات 1 هزار و 800 میلیارد تومانی یارانه دارو بابت طرح دارویار را طبق اسناد دریافتی از سازمان های بیمه گر شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح به حساب ذینفعان نهایی واریز کرد.براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مابقی مطالبات به محض وصول منابع ، ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه و اسناد ارسالی از طرف سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد.بر این اساس 15 هزار و 500 داروخانه ذی‌نفع نهایی پرداختی‌ها هستند.

 

اخبار جهانی

۱-قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ :  قیمت طلا در شرایطی بالاتر از 2500 دلار معامله می‌شود که شرکت‌کنندگان بازار منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند تا حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اجلاس هفته آینده را تخمین بزنند.

۲-مدیرعامل فولکس‌واگن: بدون تغییرات بزرگ، دوام نمی‌آوریم:  مدیرعامل غول خودروسازی آلمان یعنی گروه فولکس‌واگن طی اظهاراتی تأکید کرد که تغییرات اساسی در این شرکت لازم است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

 

پیش بینی بازار

بازار در چند روز گذشته شاهد حمایت های مختلف بوده است به طوری که برخی معتقد هستند که کدهای جدیدی در حال خرید و تزیرق منابع خود هستند. در هر صورت با توجه به انتخاب آقای صیدی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس، بنظر می رسد که بازار امروز تحت تاثیر انتخاب روز گذشته قرار گیرد. با این حال پیش بینی می شود که بازار امروز روند نوسانی اما صعودی داشته باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37