به گزارش پاداش، در حالی به استقبال اولین روز معاملاتی هفته می رویم که بازار در روز چهارشنبه و در اولین روز ریاست آقای صیدی، با عرضه های نسبی در نمادهای بزرگ و تقاضای عالی در نمادهای کوچک و متوسط همراه شد. با توجه به روند نزولی و افت قیمت نفت و فلزات در بازارهای جهانی انتظار میرفت که عرضه های جدی تری را در گروه های پالایشی، فلزات و معدنی داشته باشیم اما این اتفاق نیوفتاد و این گروه ها به صورت متعادل کار خود را به پایان رساندند. در نهایت روز چهارشنبه شاخص کل با 3760 واحد کاهش در سطح 2 میلیون و 84 هزار واحد ایستاد اما شاخص هم وزن برخلاف نماگر اصلی با 4870 واحد رشد در پله 673 هزار واحد قرار گرفت.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

۱-  افزایش ۲۷ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق در ۵ ماهه امسال:  صادرات غیرنفتی به عراق در ۵ ماهه سال جاری با ۲۷.۵ درصد افزایش به رقم ۴.۶ میلیارد دلار رسید.

۲-چه کالاهایی از ایران به عراق صادر ‌می‌شود؟  بررسی سبد کالاهای صادراتی ایران به عراق نشان می‌دهد در سال 1402 گاز طبیعی با یک میلیارد و 917 میلیون دلار، میله‌های آهنی یا فولادی 703 میلیون دلار، کاشی و سرامیک با 188 میلیون دلار، شمش از آهن و فولاد با 186 میلیون دلار، کامپاند پلی اتیلن با 186 میلیون دلار، سیب درختی با 172 میلیون دلار، اجزا و قطعات توربین‌های بخار با 101 میلیون دلار، تخم خوراکی با 107 میلیون دلار، کلینکر سیمان با 104 میلیون دلار و گوجه فرنگی زراعی با 101 میلیون دلار از حمله عمده کالاهای صادراتی ایران به عراق بوده است.

 

اخبار جهانی

۱-افزایش ۲.۵ میلیارد دلاری ذخایر بین‌المللی روسیه طی یک هفته:  بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که ذخایر بین‌المللی این کشور تا تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ به ۶۱۶ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۲.۵ میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

۲-کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا : به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را به میزان یک چهارم واحد کاهش داد که دومین کاهش نرخ بهره سپرده در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

۳-درخواست هند از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت:  تقاضا برای سوخت در هند رو به افزایش است و وزیر نفت این کشور از اوپک و متحدانش از جمله روسیه می‌خواهد تولید نفت خود را افزایش دهند.

۴-پیش بینی افزایش ۹۰۰ هزار بشکه ای تقاضای نفت جهان:  آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت ۹۰۰ هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش خواهد داشت. این رقم ۷۰ هزار بشکه در روز معادل ۷.۲ درصد پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی این آژانس است.

 

پیش بینی بازار

با توجه به روند معاملاتی که در روز چهارشنبه شاهد آن بودیم، بنظر می رسد که بازار به سمت نمادهای بنیادی و کوچک رفته است. از این جهت بازار روند مثبتی در این نمادها دارد و تقاضای خوبی را ایجاد کرده است. با توجه به این موضوعات پیش بینی می شود که در روز جاری باز هم تقاضا در این دسته وجود داشته باشد و روز خوبی را پشت سر بگذارند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37