به گزارش پاداش، اولین روز معاملاتی هفته در حالی کار خود را آغاز کرد که در ابتدا با تقاضای نسبی در اکثر نمادهای معاملاتی همراه بود اما بعد از گذشت یک ساعت از معاملات، شکاف بین نمادهای شاخص ساز و نمادهای کوچک و متوسط به وضوح دیده میشد و همین امر نیز باعث شد تا شاخص کل در منفی و شاخص هم وزن که نشان دهنده روند عمومی قیمتی شرکت های کوچک و متوسط می باشد در مثبت به کار خود پایان دهند. همچنین در روز گذشته معاملات خوبی را در نمادی بنیاد محور شاهد بودیم.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱- شناسایی فرار مالیاتی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش معدن: رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در بخش معدن شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

۲- ۲۱۳ ملک مازاد دولت فروش رفت/ برگزاری مزایده مولدسازی اواخر شهریور: ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت، استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم ۴ هزار ۶۰۶ ملک را شناسایی کردند. از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۲ ملک به تصویب هیأت عالی مولدسازی رسیده، ارزش افزایی یک هزار و ۳۹۵ ملک در حال انجام و تصویب است و ۳۵۷ ملک هم قیمت‌گذاری شده است. در مجموع ۵۹۶ مورد عرضه شده و ۲۱۳ مورد هم فروش رفته یا تهاتر شده است.

 

اخبار جهانی

۱-آمریکا تعرفه واردات کالاهای چینی را افزایش داد:   نماینده تجاری آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن افزایش تعرفه‌ واردات کالاهای چینی به ارزش میلیاردها دلار را نهایی کرده است.

۲-اپل به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو به ایرلند محکوم شد:  به نقل از راشاتودی، بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه اتحادیه اروپا علیه شرکت بزرگ اپل آمریکا، این شرکت باید ۱۳ میلیارد یورو معادل ۱۴.۴ میلیارد دلار به ایرلند پرداخت کند.

۳-تقاضای هند از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت: پانکاج جین، وزیر نفت هند گفت کشورش از تولیدکنندگان اوپک و متحدانش می‌خواهد تولید نفت را افزایش دهند، چون تقاضا برای سوخت در کشورهایی مانند هند رو به افزایش است.

 

پیش بینی بازار

در حالی که در روزهای پایانی تابستان هستیم، افزایش عرضه با توجه به موعد تسویه اعتبار برخی کارگزاری ها طبیعی می باشد . به همین جهت با توجه به معاملات روز گذشته پیش بینی می شود که در روز جاری نیز عرضه بر تقاضا برتری داشته باشد و بازاری منفی در پیش داشته باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37