به گزارش پاداش، در حالی به روز میانی هفته رسیدیم که بازار دیروز از ابتدای شروع معاملات با عرضه های سنگینی در نمادهای مختلف همراه بود و فشار فروش معامله گران در نمادهای کوچک و متوسط باعث منفی تر شدن بازار گردید. روز گذشته با توجه به معاملاتی که انجام شد شاخص کل با حوالی 9930 واحد کاهش در سطح 2 میلیون و 65 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز بعد از گذشت چند روز، هم جهت با شاخص کل با 1841 واحد افت در پله 674 هزار واحد ایستاد. همچنین در روز گذشته شاهد خروج 287 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق های سهامی بودیم.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-قیمت دلار سکه طلا و لیر امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ : قیمت سکه بهار آزادی امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ روی بازه رقمی ۳۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان خواهد بود. طلا ۲۴ عیار نیز نزدیک به ۵ میلیون تومان معامله می‌شود. نیم سکه نیز در کانال ۲۳ میلیون تومان خواهد بود.

۲- اعلام مشکل جدید اقتصاد ایران از زبان همتی:  از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «عبدالناصر همتی» در پنجمین نشست شورای ملی تامین مالی تاکید کرد: امروز در کنار مهار تورم باید توجه به رشد، دغدغه اصلی کشور باشد که با توجه به محدودیت تامین مالی بانکی باید از ابزارهای دیگر تامین مالی جهت رشد تولید استفاده شود.

۳-رونمایی همتی از دستور مهم مسعود پزشکیان: وزیر اقتصاد از باز شدن گره کور واردات خودرو خبر داد و گفت: اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم.

۴-اعلام نتایج قرعه‌کشی طرح مادران ایران‌ خودرو : مراسم قرعه‌کشی برای خرید محصولات ایران خودرو روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه برگزار و بخشی از اسامی برندگان ۱۸ شهریور اعلام شد. با توجه به اینکه هنوز اسامی برندگان طرح جوانی جمعیت منتشر نشده است، اعلام شد که ایران خودرو منتظر نتایج استعلام از سوی سازمان ثبت احوال است.

 

اخبار جهانی

۱-هشدار بلومبرگ درباره نابودی صنعت خودروسازی اروپا: بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که خودروسازان اروپایی با تعطیلی کارخانه‌ها و نابودی هزاران شغل مواجه هستند چرا که در پی کاهش تقاضا و افزایش رقابت، این شرکت‌ها برای ادامه روند برقی کردن خودروهای خود با مشکل مواجه هستند.

۲-تجارت قطر و آلمان به ۱.۹۴ میلیارد دلار رسید / ۴.۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۳ : تجارت بین کشورهای عربی و آلمان در سال گذشته 20 درصد افزایش یافت و از 60 میلیارد یورو فراتر رفت. این رقم در سال 2022، 51 میلیارد یورو (6.8 میلیارد ریال قطر) بود.

 

پیش بینی بازار

در بازار دیروز با توجه به نزدیک شدن تسویه اعتبار کارگزاری ها، برخی معامله گران اقدام به شناسایی سود کردند و به همین دلیل اکثر نمادهای معاملاتی در منفی و صف فروش قرار گرفتند. با معاملاتی که نیم ساعت پایانی روز گذشته انجام شد انتظار بازاری نوسانی را در روز جاری داریم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37