به گزارش پاداش، در حالی به چهارمین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار دیروز شرایط بهتری نسبت به روز قبل خود داشت و با تقاضا نسبی در نمادهای مختلف کار خود را آغاز کرد. در روز دوشنبه با خبرهای مثبت از گروه خودرویی موجب شد تا فروشندگان عقب بکشند و تقاضا در بازار دیده شود. در نهایت روز گذشته با توجه به معاملاتی که در بازار انجام شد، نماگر اصلی با بیش از 2 هزار واحد رشد در سطح 2 میلیون و 67 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با حوالی 1800 واحد رشد در پله 676 هزار واحد ایستاد تا یک روز متعادل و سبز را در بازار شاهد باشیم.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-مصرف بنزین در این استان رکورد زد:مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم از توزیع بیش از ۳ میلیون لیتر بنزین در روز یکشنبه در سطح استان خبر داد.

۲-قیمت شیر خام چند شد؟ آخرین قیمت مصوب شیر خام مربوط به اردیبهشت سال ۱۴۰۲ و 15 هزار تومان در هر کیلو است. از ابتدای سال جاری، تاکنون قیمت انواع نهاده دامی ۱۰ تا ۲۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و این اتفاق به رشد تولید دام و رونق صنعت دامپروری انجامید.

۳-قیمت کارخانه ای خودرو افزایش یافت:براساس اخبار منتشر شده بعد از تایید محمدرضا عارف تنها یک قدم تا ابلاغ قیمت های جدید به خودروسازان فاصله وجود دارد. به طور معمول بعد از موافقت معاون اول رییس جمهور، مجوز افزایش قیمت ها در هیات دولت مطرح و سپس توسط سیاست گذار خودرویی به مدیران خودروساز ابلاغ می شود.

۴-تلاش ویژه رئیس جدید بورس برای بازار سرمایه/ اعتماد سهامداران به بورس بر می گردد؟: به نقل از ایرنا، حجت‌اله صیدی در پاسخ به مطالبه یکی از فعالان بازار سرمایه، مبنی بر پیگیری سازمان بورس برای بازگرداندن اعتماد سهامداران به بازار سهام، در زمان تدوین لایحه بودجه، اعلام کرد: اکنون در حال کار کردن بر روی این موضوع و مسائل مشابه هستیم.

 

اخبار جهانی

 

۱-واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه رسانه‌های این کشور تاکید کرد که اقدامات دولت آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند.

۲-مورگان استنلی: یورو در معرض کاهش ارزش قرار دارد: بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است که ارزش یورو در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت و به دلار آمریکا نزدیک خواهد شد.

 

پیش بینی بازار

در معاملات روز گذشته شاهد کاهش عرضه ها در بازار بودیم و همین امر نیز باعث سبز شدن نسبی بازار گردید. یکی از دلایلی که باعث بهبود معاملات شد، رشد دلار نیمایی بود هر چند که برای صعود بازار نیاز به شانتاز خبرهای مثبت از گروه های مختلف هستیم. در هر حال برای بازار امروز پیش بینی می شود که بازار روند متعادل روز گذشته را مجدد تکرار نماید.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31