به گزارش پاداش، در حالی به آخرین روز معاملاتی فصل تابستان رسیدیم که در روز گذشته با صحبت هایی که وزیر اقتصاد و همچنین آقای صیدی در مراسم آیین تکریم و معارفه رییس سازمان بورس انجام شد، بازار واکنش بسیار خوبی را نسبت به این اظهارات و وعده ها نشان داد و با افزایش تقاضا همراه شد. با توجه به محدودیت دامنه نوسان شاخص کل با بیش از 16580 واحد رشد در سطح 2 میلیون و 84 هزار واحد ایستاد و شاخص هم وزن نیز با حوالی 6100 واحد افزایش در پله 682 هزار واحد ایستاد تا یک روز سراسر سبز را در بورس شاهد باشیم.

 

اخبار کدال

 

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

۱- دو انتصاب جدید توسط همتی: طی 2 حکم جداگانه از سوی وزیر اقتصاد؛ سرپرست سازمان خصوصی سازی و معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد منصوب شدند.

۲-پنج ابهام واردات ۱میلیارددلاری خودرو/ انحصار شکسته می‌شود؟ اگرچه تجربه‌های گذشته نشان داده است تخصیص ۱میلیارد دلار نمی‌تواند بازار خودرو را رقابتی و از حالت انحصار خارج کند، اما همچنان ابهامات زیادی در خصوص محل تأمین این ارزها، نحوۀ تخصیص آن‌ها و شرکت‌هایی که مجوز واردات خودرو می‌گیرند، وجود دارد.

۳- سه چالش مهم پیش‌روی صندوق توسعه ملی: در نشست مشترک رئیس و اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، چالش‌های پیش روی این نهاد بررسی و در خصوص شیوه حل مشکلات رایزنی و تبادل نظر شد.

۴-تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای نفتی در ۵ ماهه ۱۴۰۳: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه نفت، از ۵۸۲ همت پیش‌بینی شده(در کل بودجه)، حدود ۲۷۶ همت وصول شده است، گفت: در صورت محاسبه ۵ دوازدهم بودجه، این رقم معادل ۱۱۲ درصد تحقق یافته است و در مقایسه با مصوب، این مبلغ حدود ۴۷ درصد می‌باشد.

 

اخبار جهانی

 

۱-آیا نقره می‌ تواند از سایه طلا بیرون بیاید؟ رکورد شکنی طلا همچنان ادامه دارد و قیمت شمش اکنون به 2600 دلار در هر اونس نزدیک شده است که نشان دهنده افزایش بیش از 25 درصدی سالانه است. این افزایش به این معنی است که یک شمش طلای اونس استاندارد 400 تروی (حدود 12.4 کیلوگرم یا 27.4 پوند)، که معمولاً در سطح بین المللی معامله می‌شود و توسط بانک‌های مرکزی استفاده می‌شود، اکنون بیش از 1 میلیون دلار قیمت دارد که از 725000 دلار در اکتبر گذشته افزایش یافته است. این رشد به دنبال تشدید تنش‌های خاورمیانه پس از حمله حماس به اسرائیل و انتظارات فزاینده برای تغییر چرخه نرخ بهره آمریکا از افزایش به کاهش و همچنین ادامه تقاضای بانک مرکزی و خرید سفته‌بازانه بود.

۲-آمریکا ۶ میلیون بشکه نفت خریداری می‌کند: دولت ایالات متحده قصد دارد تا ۶ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک نفتی خود خریداری کند. این خبر از سوی رویترز و به نقل از یک منبع ناشناس اعلام شده است. دولت آمریکا به زودی، احتمالاً تا چهارشنبه، درخواست خرید نفت برای تحویل به سایت Bayou Choctaw در لوئیزیانا را اعلام خواهد کرد. این نفت در چند ماه اول سال ۲۰۲۵ تحویل داده خواهد شد. قیمت هدف وزارت انرژی برای هر بشکه نفت ۷۹.۹۹ دلار است، در حالی که قیمت فعلی نفت کمتر از این مقدار است.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که روز گذشته شاهد آن بودیم، بازار بورس امروز نیز با روند صعودی همراه خواهد بود. البته که رشد ادامه داره بازار، مستلزم افزایش حجم و ارزش معاملات می باشد و تا زمانی که این اتفاق تداوم نداشته باشد، نمی توان به طور قطع آغاز رالی صعودی را تایید کرد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
معارفه رئیس جدید سازمان بورس؛ جرقه‌ای...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 16:57
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31