به گزارش پاداش، در حالی به آخرین روز معاملاتی هفته رسیدیم که، با توجه به اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن می باشد، بازار در شروع معاملات با عرضه های نسبی همراه شد اما با توجه به پالس مثبتی که از نشست سازمان ملل صادر شده بود، بازار با افزایش تقاضا در تمامی گروه های معاملاتی همراه شد و عرضه را به راحتی کاور کرد. در روز گذشته با توجه به محدودیت دامنه نوسان، شاخص کل با جهش 36 هزار واحدی همراه شد تا در سطح 2 میلیون و 152 هزار واحد قرار گیرد. این در حالیست که ارزش معاملات برای دومین روز متوالی روندی صعودی داشت و به 5.3 همت رسید.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

  1. ارزش روز سهام عدالت یک میلیونی به بالای ۳۳ میلیون تومان رسید. سه‌شنبه (۳ مهر ۱۴۰۳) پس از پایان معاملات بازار بورس ایران، ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام ۴۹۳ هزار تومان بالا رفت و به ۳۳ میلیون ۶۳ هزار و ۴۹۳ تومان رسید. این در حالی است که ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار و ۵۳۲ هزار تومانی دارندگان این سهام به ترتیب به ۱۶ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۱۲ تومان و ۱۷ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۷۷۸ تومان رسیده است.
  2. میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از ۹ میلیون تومان در ابتدای سال ۱۳۹۸ به ۸۱ میلیون تومان در پایان سال ۱۴۰۲ افزایش یافته که این آمار نشان دهنده رشد ۷۱۷ درصدی این بازار پرطرفدار سرمایه‌گذاری است.

 

اخبار اقتصادی جهان

  1. موجودی نفت خام آمریکا به میزان ۴.۳۳۹ میلیون بشکه کاهش یافت. موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ به میزان ۴.۳۳۹ میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که در هفته قبل ۱.۹۶ میلیون بشکه افزایش یافته بود. این بزرگترین کاهش هفتگی موجودی نفت از اوایل اوت بوده و از پیش‌بینی بازار که کاهش ۱.۱ میلیون بشکه‌ای بود، فراتر رفته است. این اطلاعات از بولتن آماری هفتگی موسسه نفت آمریکا (API) به دست آمده است.
  2. مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا: مایلیم اقتصاد بیشتر از 2 درصد رشد کند.
  3. نات، عضو بانک مرکزی اروپا: احتمالاً نرخ‌های بهره حداقل تا نیمه اول سال 2025، به تدریج کاهش خواهد یافت.
  4. احتمال بازگشت نرخ‌های بهره به سطح بسیار پایین وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود که در محدوده 2 تا 3 درصد ثابت شوند.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که در روز گذشته داد و ستد شد و همچنین پالس های مثبتی که از صحبت های رئیس جمهور که در شب گذشته در سازمان ملل صورت گرفت،  بنظر می رسد بازار در  روز جاری با افزایش تقاضا از همان دقایق ابتدایی همراه شود و پایان هفته ای سبز را برای سهامداران رقم بزند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36