به گزارش پاداش، در حالی به سومین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار دیروز همچنان با فشار عرضه های بسیار زیادی در تمامی گروه های مختلف همراه بود. با توجه به محدودیت دامنه نوسان یک درصدی، روز گذشته منفی دیگری را به ثبت رساند و شاهد خروج پول بیش از هزار میلیارد تومانی حقیقی در بازار بودیم. این در حالیست که در دقایقی برخی از صف های فروش نمادهای بزرگ به مانند خودرو و خساپا جمع شدند . حتی رنج مثبت نیز زده شد اما باز هم با فشار فروش سنگینی همراه شدند. در روز گذشته نیز شاخص کل با حوالی 9 هزار واحد افت به سطح 2 میلیون و 138 هزار واحد رسید.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-حراج شمار ۵۵ شمش طلا ۱۰ مهر برگزار می‌شود: پنجاه و پنجمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۹ مهرماه، در پنجاه و پنجمین حراج این مرکز شرکت کنند.

۲-رئیس‌کل بانک مرکزی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد:  محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور شرکت در ششمین اجلاس بین‌المللی بانک‌های مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و همچنین توسعه مناسبات و همکاری‌های پولی و بانکی با کشورهای عضو، در صدر هیأتی تخصصی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

۳- عرضه ۴ میلیون و ۹۴ هزار تن محصول در بورس کالا: به نقل از بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه ۸۲۵ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۸۸ هزار تن آهن اسفنجی، ۹۷ هزار و ۵۳۴ تن ورق فولادی، ۷۶ هزار و ۷۷۵ تن شمش بلوم، ۶۶ هزار و ۲۱۳ تن میلگرد و ۵ هزار و ۲۵۴ تن تیرآهن را تجربه می‌کند.

 

اخبار جهانی

 

۱-پیش بینی جدید اوپک از تقاضای نفت در ۲۰۵۰:  سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، در گزارش جدید خود با عنوان «چشم‌انداز جهانی نفت» اعلام کرد که ارزیابی ها نشان می دهد که تا سال ۲۰۵۰ تقاضای جهانی نفت ۱۸ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

۲-کسری بودجه کانادا به ۷.۳ میلیارد دلار رسید:  گزارش جدید وزارت دارایی کانادا نشان می‌دهد: میزان کسری بودجه این کشور به دلیل نابرابری سرعت افزایش هزینه‌ها در برابر درآمدهای دولت، در چهار ماه اول سال جاری به‌شدت افزایش پیداکرده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای مقایسه میزان افزایش کسری بودجه سال جاری، کسری بودجه در مدت مشابه سال گذشته ۱٫۲۴ میلیارد دلار کانادا بوده است، یعنی تقریباً ۶ برابر کمتر از سال جاری.

 

پیش بینی بازار

روز گذشته فشار فروش زیادی در بازار وجود داشت اما با این نکته را هم در نظر بگیریم که برخی از صف های فروش جمع آوری شدند و این می تواند نشان از پایان هیجانات ناشی از اتفاقات چند روز اخیر بدهد. با این حال پیش بینی می شود که در روز جاری ، بازار با فشار فروش کمتری نسبت به دو روز ابتدایی هفته همراه باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 مهر 1403 ساعت 08:34