به گزارش پاداش، در حالی به چهارمین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار در روز گذشته باز هم شاهد عرضه های بسیار سنگینی در اکثر نمادهای معاملاتی بود. در حالی که آتش جنگ در خاورمیانه هر لحظه بیشتر می شود، معامله گران همچنان سرگردان هستند که با چه پوزیشنی معاملات خود را انجام دهند. این در حالیست که با توجه به محدودیت دامنه نوسان همچنان صف های فروش زیادی در بازار وجود داشت هر چند که در دقایق نخست بازار کمی از عرضه های خود کاست اما در نهایت باز هم به صف های فروش بازگشتند.  در روز گذشته بیش از 70 درصد نمادهای معاملاتی در منفی و صف فروش قرار داشتند. شاخص کل در روز گذشته با بیش از 6 هزار واحد افت در سطح 2 میلیون و 131 هزار واحد ایستاد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

  1. نادر اسدزاده، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: صنعت دامپروری، موتور محرک اقتصاد ایران است و سهمی ۱۱ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد.
  2. سازمان بورس پیگیر برگزاری دوباره مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (سهام عدالت) در موعد مقرر است و در صورت عدم برگزاری این مجامع مطابق دستورالعمل انضباطی، با شرکت‌ها برخورد می‌شود.
  3. به نقل از بانک مرکزی محمدرضا فرزین و فاتح کاراهان رؤسای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه، نهم مهرماه ۱۴۰۳) در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

اخبار اقتصادی جهان

  1. به نقل از رویترز قیمت نفت به دنبال افزایش نگرانی در مورد مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه افزایش یافته است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۶ درصد افزایش ۶۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که در روز گذشته شاهد آن بودیم، بنظر می رسد که بازار همچنان در منفی قرار داشته باشد هر چند که ایران رسما اعلام کرده است که برنامه ای برای اعزام نیروهای مردمی و رسمی به غزه و لبنان ندارد و همین موضوع احتمالا باعث کاهش هیجانات در بازار شود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45